Avlastande samtal inom personalgrupper : handbok för samtalsledare; Birgitta Andersson, Eva-Lena Tedfeldt, Gerry Larsson; 2009
endast ny

Avlastande samtal inom personalgrupper : handbok för samtalsledare Upplaga 2

av Birgitta Andersson, Eva-Lena Tedfeldt, Gerry Larsson
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död, olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastande samtal har kommit att användas allt mer inom personalgrupper som ett verktyg att underlätta såväl emotionell som funktionell återhämtning på en arbetsplats. Men hur bör detta arbete bedrivas? Boken ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som gynnar psykosocial arbetsmiljö vid svår påfrestning formas. Bokens innehåll grundar sig på aktuell forskning som bedrivs vid Institutionen för Ledarskap och Management vid Försvarshögskolan.
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död, olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastande samtal har kommit att användas allt mer inom personalgrupper som ett verktyg att underlätta såväl emotionell som funktionell återhämtning på en arbetsplats. Men hur bör detta arbete bedrivas? Boken ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som gynnar psykosocial arbetsmiljö vid svår påfrestning formas. Bokens innehåll grundar sig på aktuell forskning som bedrivs vid Institutionen för Ledarskap och Management vid Försvarshögskolan.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144054940
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 94 st
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död, olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastande samtal har kommit att användas allt mer inom personalgrupper som ett verktyg att underlätta såväl emotionell som funktionell återhämtning på en arbetsplats. Men hur bör detta arbete bedrivas? Boken ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som gynnar psykosocial arbetsmiljö vid svår påfrestning formas. Bokens innehåll grundar sig på aktuell forskning som bedrivs vid Institutionen för Ledarskap och Management vid Försvarshögskolan.
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död, olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastande samtal har kommit att användas allt mer inom personalgrupper som ett verktyg att underlätta såväl emotionell som funktionell återhämtning på en arbetsplats. Men hur bör detta arbete bedrivas? Boken ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som gynnar psykosocial arbetsmiljö vid svår påfrestning formas. Bokens innehåll grundar sig på aktuell forskning som bedrivs vid Institutionen för Ledarskap och Management vid Försvarshögskolan.
Ny bok
239 kr251 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
239 kr251 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)