Bild och Budskap; Bo Bergström; 2002
5+ säljare

Bild och Budskap Upplaga 2

av Bo Bergström
Har du ofta den svåra uppgiften att bestämma, beställa och köpa in fotografiska bilder till reklam, information eller tidning? Då måste du kunna bedöma kvalitet och välja utifrån kommunikativt värde. Läs då denna bok. Den handlar om bildkommunikation, hur man med hjälp av bilder i ett visst sammanhang får ett budskap att nå fram. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Innehållet fokuserar på kommunikation och inte på teknik. Boken riktar sig även till den som fotograferar eller ska lära sig att fotografera med inriktning på budskapsöverföring. Slutligen vänder sig boken till den som allmänt finner nöje i att betrakta bilder, denna fascinerande och berikande sysselsättning. Varför berör vissa bilder oss och vissa inte? Vad händer egentligen i huvudet på oss bildbetraktare? Boken förmedlar kunskap och insikter, som givetvis är avgörande för både beställare, fotograf och betraktare. Därmed skapas ett "triangeldrama" där de tre rollerna. enskilt och i interaktion, påverkar bildkommunikationens möjligheter. Rätt bild i rätt sammanhang ger rätt effekt, så enkelt är det. Boken är rikt illustrerad. Mode-, inrednings- och reklamfotograf Åke Sandström medverkar bl a med ett fyrtiotal bilder. Bo Bergström är Art Director med mångårig erfarenhet från några av Sveriges bästa reklambyråer. Han är även författare till flera läromedel för gymnasiet samt fackboken Effektiv visuell kommunikation samt verksam som lärare vid RMI-Berghs Kommunikationsinstitut i Stockholm. Boken vann Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Har du ofta den svåra uppgiften att bestämma, beställa och köpa in fotografiska bilder till reklam, information eller tidning? Då måste du kunna bedöma kvalitet och välja utifrån kommunikativt värde. Läs då denna bok. Den handlar om bildkommunikation, hur man med hjälp av bilder i ett visst sammanhang får ett budskap att nå fram. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Innehållet fokuserar på kommunikation och inte på teknik. Boken riktar sig även till den som fotograferar eller ska lära sig att fotografera med inriktning på budskapsöverföring. Slutligen vänder sig boken till den som allmänt finner nöje i att betrakta bilder, denna fascinerande och berikande sysselsättning. Varför berör vissa bilder oss och vissa inte? Vad händer egentligen i huvudet på oss bildbetraktare? Boken förmedlar kunskap och insikter, som givetvis är avgörande för både beställare, fotograf och betraktare. Därmed skapas ett "triangeldrama" där de tre rollerna. enskilt och i interaktion, påverkar bildkommunikationens möjligheter. Rätt bild i rätt sammanhang ger rätt effekt, så enkelt är det. Boken är rikt illustrerad. Mode-, inrednings- och reklamfotograf Åke Sandström medverkar bl a med ett fyrtiotal bilder. Bo Bergström är Art Director med mångårig erfarenhet från några av Sveriges bästa reklambyråer. Han är även författare till flera läromedel för gymnasiet samt fackboken Effektiv visuell kommunikation samt verksam som lärare vid RMI-Berghs Kommunikationsinstitut i Stockholm. Boken vann Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789172034976
Förlag: Carlsson
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Har du ofta den svåra uppgiften att bestämma, beställa och köpa in fotografiska bilder till reklam, information eller tidning? Då måste du kunna bedöma kvalitet och välja utifrån kommunikativt värde. Läs då denna bok. Den handlar om bildkommunikation, hur man med hjälp av bilder i ett visst sammanhang får ett budskap att nå fram. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Innehållet fokuserar på kommunikation och inte på teknik. Boken riktar sig även till den som fotograferar eller ska lära sig att fotografera med inriktning på budskapsöverföring. Slutligen vänder sig boken till den som allmänt finner nöje i att betrakta bilder, denna fascinerande och berikande sysselsättning. Varför berör vissa bilder oss och vissa inte? Vad händer egentligen i huvudet på oss bildbetraktare? Boken förmedlar kunskap och insikter, som givetvis är avgörande för både beställare, fotograf och betraktare. Därmed skapas ett "triangeldrama" där de tre rollerna. enskilt och i interaktion, påverkar bildkommunikationens möjligheter. Rätt bild i rätt sammanhang ger rätt effekt, så enkelt är det. Boken är rikt illustrerad. Mode-, inrednings- och reklamfotograf Åke Sandström medverkar bl a med ett fyrtiotal bilder. Bo Bergström är Art Director med mångårig erfarenhet från några av Sveriges bästa reklambyråer. Han är även författare till flera läromedel för gymnasiet samt fackboken Effektiv visuell kommunikation samt verksam som lärare vid RMI-Berghs Kommunikationsinstitut i Stockholm. Boken vann Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Har du ofta den svåra uppgiften att bestämma, beställa och köpa in fotografiska bilder till reklam, information eller tidning? Då måste du kunna bedöma kvalitet och välja utifrån kommunikativt värde. Läs då denna bok. Den handlar om bildkommunikation, hur man med hjälp av bilder i ett visst sammanhang får ett budskap att nå fram. Boken påvisar och tydliggör nya och oanade möjligheter i ämnet. Innehållet fokuserar på kommunikation och inte på teknik. Boken riktar sig även till den som fotograferar eller ska lära sig att fotografera med inriktning på budskapsöverföring. Slutligen vänder sig boken till den som allmänt finner nöje i att betrakta bilder, denna fascinerande och berikande sysselsättning. Varför berör vissa bilder oss och vissa inte? Vad händer egentligen i huvudet på oss bildbetraktare? Boken förmedlar kunskap och insikter, som givetvis är avgörande för både beställare, fotograf och betraktare. Därmed skapas ett "triangeldrama" där de tre rollerna. enskilt och i interaktion, påverkar bildkommunikationens möjligheter. Rätt bild i rätt sammanhang ger rätt effekt, så enkelt är det. Boken är rikt illustrerad. Mode-, inrednings- och reklamfotograf Åke Sandström medverkar bl a med ett fyrtiotal bilder. Bo Bergström är Art Director med mångårig erfarenhet från några av Sveriges bästa reklambyråer. Han är även författare till flera läromedel för gymnasiet samt fackboken Effektiv visuell kommunikation samt verksam som lärare vid RMI-Berghs Kommunikationsinstitut i Stockholm. Boken vann Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar