Caminando de nuevo Librillos Steg 2 och 3, Música Upplaga 1
För gymnasiet och komvux – ett läromedel som passar även i heterogena grupper. Caminando de nuevo 1, 2, 3 och 4 är avsedda för steg 1–4 på 100 poäng vardera. Caminando de nuevo 1
Denna allt-i-ett-bok rymmer fem arbetsområden, unidades. Varje unidad består av fyra delar. De tre första, A, B och C, bär den grammatiska progressionen, medan D-delen innehåller sångtexter och "¿Sabes que...?" – information om platser och företeelser i Spanien och Latinamerika. Dessutom finns en helt fristående jultext. Caminando de nuevo 2
Denna bok är en fortsättning på Caminando de nuevo 1. Målgruppen är de elever som läst Caminando de nuevo 1, men också de elever som kommer direkt från grundskolans spanska kan börja med Caminando de nuevo 2. Upplägget är i stort sett detsamma som i bok 1. Inledningen är en repetitionsenhet där eleverna får tillfälle att testa sina kunskaper samtidigt som de får möta bokens huvudpersoner. Caminando de nuevo 2 innehåller t ex texter om en studieresa till Nicaragua, film och musik på Cuba, familjen Julio Iglesias, invandringen i Spanien i dag och Spaniens historia. "¿Sabes que...?" handlar bl a om Galicien och Andalusien. Även i Caminando de nuevo 2 är mycket intresseväckande realia på svenska insprängt. Boken avslutas med en fristående enhet som behandlar jul och påsk. Caminando de nuevo 3
Fortsättningsboken, för steg 3, riktar sig till elever som har läst t o m steg 2 på högstadiet, de som läser steg 3 som individuellt val på gymnasiet och de komvuxelever som vill läsa vidare på universitetet. Strukturen med allt-i-ett-bok, som även inkluderar musik och realia, är densamma som i tidigare böcker. De fem enheterna består här av ett A- och ett B-avsnitt, plus extra information, på spanska eller svenska, som kompletterar innehållet i texterna. I Caminando de nuevo 3 ligger även en bok i boken: valbara texter där man kan välja fritt på temana Öar, Drömmar och Utmaningar, Kultur. Ytterligare en nyhet är portfolioövningar. NYHET!
Caminando de nuevo 4
Nu har en ny bok i serien utkommit, Caminando de nuevo 4, för steg 4. Upplägget i bok 3 känns igen även här – och den stora nyheten är den utökade valbarheten. Lärarna behöver inte tänka på i vilken ordning texterna ligger, och eleverna kan själva få välja bland avsnitten i enheterna. Läs om Solkusten, svenskättlingarna i Argentina, graffiti, eller något ur Textos para tu gusto: fotboll, design, autentiska skönlitterära texter. I stället för att låta progressionen inom grammatik och vokabulär styra, kan nu intresse och aktuella händelser få vara ledstjärna. Människorna
I Caminando de nuevo möter eleverna människor ur verkliga livet. Texterna skildrar nuet och ger glimtar från hela den spansktalande världen. Texttyper och övningar
Dialoger, berättande texter och faktatexter blandas. Övningarna är många och skiftande; alltifrån transferuppgifter, dramatiseringar och undersökningar till ord- och hörövningar av olika slag. Till alla unidades hör också musik från Spanien eller Latinamerika. Elevens arbete
Eleverna har stora möjligheter att själva styra och överblicka sitt arbete. Bra verktyg är tipskatalogen med olika arbetssätt, den utförliga innehållsförteckningen, självskattningsblanketterna och självdiagnoserna med facit som finns till varje unidad och som inleds med en målb
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789127693234
Förlag: Natur & Kultur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 24 st
För gymnasiet och komvux – ett läromedel som passar även i heterogena grupper. Caminando de nuevo 1, 2, 3 och 4 är avsedda för steg 1–4 på 100 poäng vardera. Caminando de nuevo 1
Denna allt-i-ett-bok rymmer fem arbetsområden, unidades. Varje unidad består av fyra delar. De tre första, A, B och C, bär den grammatiska progressionen, medan D-delen innehåller sångtexter och "¿Sabes que...?" – information om platser och företeelser i Spanien och Latinamerika. Dessutom finns en helt fristående jultext. Caminando de nuevo 2
Denna bok är en fortsättning på Caminando de nuevo 1. Målgruppen är de elever som läst Caminando de nuevo 1, men också de elever som kommer direkt från grundskolans spanska kan börja med Caminando de nuevo 2. Upplägget är i stort sett detsamma som i bok 1. Inledningen är en repetitionsenhet där eleverna får tillfälle att testa sina kunskaper samtidigt som de får möta bokens huvudpersoner. Caminando de nuevo 2 innehåller t ex texter om en studieresa till Nicaragua, film och musik på Cuba, familjen Julio Iglesias, invandringen i Spanien i dag och Spaniens historia. "¿Sabes que...?" handlar bl a om Galicien och Andalusien. Även i Caminando de nuevo 2 är mycket intresseväckande realia på svenska insprängt. Boken avslutas med en fristående enhet som behandlar jul och påsk. Caminando de nuevo 3
Fortsättningsboken, för steg 3, riktar sig till elever som har läst t o m steg 2 på högstadiet, de som läser steg 3 som individuellt val på gymnasiet och de komvuxelever som vill läsa vidare på universitetet. Strukturen med allt-i-ett-bok, som även inkluderar musik och realia, är densamma som i tidigare böcker. De fem enheterna består här av ett A- och ett B-avsnitt, plus extra information, på spanska eller svenska, som kompletterar innehållet i texterna. I Caminando de nuevo 3 ligger även en bok i boken: valbara texter där man kan välja fritt på temana Öar, Drömmar och Utmaningar, Kultur. Ytterligare en nyhet är portfolioövningar. NYHET!
Caminando de nuevo 4
Nu har en ny bok i serien utkommit, Caminando de nuevo 4, för steg 4. Upplägget i bok 3 känns igen även här – och den stora nyheten är den utökade valbarheten. Lärarna behöver inte tänka på i vilken ordning texterna ligger, och eleverna kan själva få välja bland avsnitten i enheterna. Läs om Solkusten, svenskättlingarna i Argentina, graffiti, eller något ur Textos para tu gusto: fotboll, design, autentiska skönlitterära texter. I stället för att låta progressionen inom grammatik och vokabulär styra, kan nu intresse och aktuella händelser få vara ledstjärna. Människorna
I Caminando de nuevo möter eleverna människor ur verkliga livet. Texterna skildrar nuet och ger glimtar från hela den spansktalande världen. Texttyper och övningar
Dialoger, berättande texter och faktatexter blandas. Övningarna är många och skiftande; alltifrån transferuppgifter, dramatiseringar och undersökningar till ord- och hörövningar av olika slag. Till alla unidades hör också musik från Spanien eller Latinamerika. Elevens arbete
Eleverna har stora möjligheter att själva styra och överblicka sitt arbete. Bra verktyg är tipskatalogen med olika arbetssätt, den utförliga innehållsförteckningen, självskattningsblanketterna och självdiagnoserna med facit som finns till varje unidad och som inleds med en målb
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.