Den svenska enhörningen : storyn om Spotify; Rasmus Fleischer, Pelle Snickars; 2018
spara 8%
1 säljare

Den svenska enhörningen : storyn om Spotify Upplaga 1

av Rasmus Fleischer, Pelle Snickars
<b>"Boken som avslöjar allt"</b> <i>Veckans Affärer</i><br><br>

<b>"Myten om Spotify effektivt nedmonterad"</b> <i>Dagens Nyheter</i><br><br>

<b>"Om Spotifys framgångssaga berättar de nyanserat och engagerat."</b> <i>Sydsvenskan</i><br><br>

Ett svenskt bolag har i grunden förändrat hur människor världen över lyssnar på musik. Att Spotify lyser som den svenska företagshimlens klaraste stjärna står bortom allt tvivel.<br><br>

Men Daniel Ek och Martin Lorentzons skapelse har gjort misstag och brutit mot lagen, fått kritik, backat tillbaka, tagit efter andra, försökt på nytt och lyckats. De sagolika framgångarna till trots har Spotify aldrig gjort en enda krona i vinst. I stället har bolaget ständigt behövt uppfinna sig själva på nytt för att säkra ett fortsatt inflöde av riskkapital.<br><br>

<i>Den svenska enhörningen</i> berättar om Spotifys krokiga resa till musik- och techvärldens absoluta mittpunkt.<br><br>

*<br><br>

<b>Pelle Snickars</b> är professor i medie- och kommunikationsvetenskap.

<b>Rasmus Fleischer</b> är forskare i ekonomisk historia.
<b>"Boken som avslöjar allt"</b> <i>Veckans Affärer</i><br><br>

<b>"Myten om Spotify effektivt nedmonterad"</b> <i>Dagens Nyheter</i><br><br>

<b>"Om Spotifys framgångssaga berättar de nyanserat och engagerat."</b> <i>Sydsvenskan</i><br><br>

Ett svenskt bolag har i grunden förändrat hur människor världen över lyssnar på musik. Att Spotify lyser som den svenska företagshimlens klaraste stjärna står bortom allt tvivel.<br><br>

Men Daniel Ek och Martin Lorentzons skapelse har gjort misstag och brutit mot lagen, fått kritik, backat tillbaka, tagit efter andra, försökt på nytt och lyckats. De sagolika framgångarna till trots har Spotify aldrig gjort en enda krona i vinst. I stället har bolaget ständigt behövt uppfinna sig själva på nytt för att säkra ett fortsatt inflöde av riskkapital.<br><br>

<i>Den svenska enhörningen</i> berättar om Spotifys krokiga resa till musik- och techvärldens absoluta mittpunkt.<br><br>

*<br><br>

<b>Pelle Snickars</b> är professor i medie- och kommunikationsvetenskap.

<b>Rasmus Fleischer</b> är forskare i ekonomisk historia.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789188671257
Förlag: Mondial
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 188 st
<b>"Boken som avslöjar allt"</b> <i>Veckans Affärer</i><br><br>

<b>"Myten om Spotify effektivt nedmonterad"</b> <i>Dagens Nyheter</i><br><br>

<b>"Om Spotifys framgångssaga berättar de nyanserat och engagerat."</b> <i>Sydsvenskan</i><br><br>

Ett svenskt bolag har i grunden förändrat hur människor världen över lyssnar på musik. Att Spotify lyser som den svenska företagshimlens klaraste stjärna står bortom allt tvivel.<br><br>

Men Daniel Ek och Martin Lorentzons skapelse har gjort misstag och brutit mot lagen, fått kritik, backat tillbaka, tagit efter andra, försökt på nytt och lyckats. De sagolika framgångarna till trots har Spotify aldrig gjort en enda krona i vinst. I stället har bolaget ständigt behövt uppfinna sig själva på nytt för att säkra ett fortsatt inflöde av riskkapital.<br><br>

<i>Den svenska enhörningen</i> berättar om Spotifys krokiga resa till musik- och techvärldens absoluta mittpunkt.<br><br>

*<br><br>

<b>Pelle Snickars</b> är professor i medie- och kommunikationsvetenskap.

<b>Rasmus Fleischer</b> är forskare i ekonomisk historia.
<b>"Boken som avslöjar allt"</b> <i>Veckans Affärer</i><br><br>

<b>"Myten om Spotify effektivt nedmonterad"</b> <i>Dagens Nyheter</i><br><br>

<b>"Om Spotifys framgångssaga berättar de nyanserat och engagerat."</b> <i>Sydsvenskan</i><br><br>

Ett svenskt bolag har i grunden förändrat hur människor världen över lyssnar på musik. Att Spotify lyser som den svenska företagshimlens klaraste stjärna står bortom allt tvivel.<br><br>

Men Daniel Ek och Martin Lorentzons skapelse har gjort misstag och brutit mot lagen, fått kritik, backat tillbaka, tagit efter andra, försökt på nytt och lyckats. De sagolika framgångarna till trots har Spotify aldrig gjort en enda krona i vinst. I stället har bolaget ständigt behövt uppfinna sig själva på nytt för att säkra ett fortsatt inflöde av riskkapital.<br><br>

<i>Den svenska enhörningen</i> berättar om Spotifys krokiga resa till musik- och techvärldens absoluta mittpunkt.<br><br>

*<br><br>

<b>Pelle Snickars</b> är professor i medie- och kommunikationsvetenskap.

<b>Rasmus Fleischer</b> är forskare i ekonomisk historia.
Begagnad bok
199 kr216 krSpara 17 kr (8%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr216 krSpara 17 kr (8%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar