Det kundnära företaget; Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka; 1999
Det kundnära företaget; Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka; 1999

Det kundnära företagetUpplaga 1

av Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1999
  • ISBN: 9789147044504
  • Sidor: 180 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. Läs mer Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar. Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet. Om författarna Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Det kundnära företaget (1999)

I februari 1999 släpptes boken Det kundnära företaget skriven av Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 180 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Det kundnära företaget på Studentapan och spara pengar.

Referera till Det kundnära företaget (Upplaga 1)

Harvard

Blomqvist, R., Dahl, J., Haeger, T. & Storbacka, K. (1999). Det kundnära företaget. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Blomqvist, Ralf, Dahl, Johan, Haeger, Tomas & Storbacka, Kaj, Det kundnära företaget, 1 uppl. (Liber, 1999).

APA

Blomqvist, R., Dahl, J., Haeger, T., & Storbacka, K. (1999). Det kundnära företaget (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Blomqvist R, Dahl J, Haeger T, Storbacka K. Det kundnära företaget. 1:a uppl. Liber; 1999.