Det kundnära företaget; Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka; 1999
1 säljare

Det kundnära företaget Upplaga 1

av Ralf Blomqvist, Johan Dahl, Tomas Haeger, Kaj Storbacka
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.

Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.

Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.

Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.

Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789147044504
Förlag: Liber
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 180 st
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.

Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.

Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing. Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven.

Läs mer
Kundvård, kundorientering, relationsmarknadsföring, one-to-one-marketing.
Bortom de här begreppen börjar vi nu skymta framtidens marknadsföring. Den utgår från att vi lämnar produktionsorienteringen bakom oss och istället låter verksamheten bli genuint kunddriven. För trots stora satsningar på program med kunden i fokus, visar det sig att kundernas tillfredsställelse och lönsamhet inte ökar.
Boken omspänner en rad olika perspektiv, från strategi och kommunikation till organisation och styrning. Utmanande idéer varvas med exempel från företag som kommit en bit på vägen mot ökad kundnärhet.

Om författarna
Ralf Blomqvist, Johan Dahl och Tomas Haeger driver konsultföretaget HDB Partners. De introducerade begreppet relationsmarknadsföring på svenska i boken med samma namn. Kaj Storbacka är grundare av konsultföretaget CRM, Customer Relationship Management. Hans senaste bok vann Pro Economica-priset för bästa finländska managementbok under åren 1995-97. De har alla mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling med kund, konkurrenskraft och lönsamhet i fokus.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar