Det matematiska kulturarvet. Dialoger 71-72(2005); Gunnar Berg; 2005

Det matematiska kulturarvet. Dialoger 71-72(2005) Upplaga 1

av Gunnar Berg
Detta nummer av Dialoger innehåller ett antal essäer där bakgrunden är ett Dialogseminarium på Dramaten, "Det matematiska kulturarvet" som arrangerades i mars 2004 av regeringens matematikdelegation: arbetsgruppen arbetsliv/bildning/samhälle/demokrati.

Sektion 1: Filosofiska dialoger; rymmer dialoger, som söker fånga förbindelser till matematik och bildning.

Sektion 2: Förhållningssätt; fyra essäer med olika förhållningssätt till det matematiska kulturarvet. Dessa försöker fånga en attityd - relation - bindning - till matematiken: Vad betyder det att förstå?

Sektion 3: Perspektiv på Dialogseminariet 20-21 mars 2004; innehåller två essäer av Bo Göranzon och Staffan Rydén, som reflekterar över sina intryck.
Detta nummer av Dialoger innehåller ett antal essäer där bakgrunden är ett Dialogseminarium på Dramaten, "Det matematiska kulturarvet" som arrangerades i mars 2004 av regeringens matematikdelegation: arbetsgruppen arbetsliv/bildning/samhälle/demokrati.

Sektion 1: Filosofiska dialoger; rymmer dialoger, som söker fånga förbindelser till matematik och bildning.

Sektion 2: Förhållningssätt; fyra essäer med olika förhållningssätt till det matematiska kulturarvet. Dessa försöker fånga en attityd - relation - bindning - till matematiken: Vad betyder det att förstå?

Sektion 3: Perspektiv på Dialogseminariet 20-21 mars 2004; innehåller två essäer av Bo Göranzon och Staffan Rydén, som reflekterar över sina intryck.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789197506045
Förlag: Dialoger
Format: Broschyr
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
Detta nummer av Dialoger innehåller ett antal essäer där bakgrunden är ett Dialogseminarium på Dramaten, "Det matematiska kulturarvet" som arrangerades i mars 2004 av regeringens matematikdelegation: arbetsgruppen arbetsliv/bildning/samhälle/demokrati.

Sektion 1: Filosofiska dialoger; rymmer dialoger, som söker fånga förbindelser till matematik och bildning.

Sektion 2: Förhållningssätt; fyra essäer med olika förhållningssätt till det matematiska kulturarvet. Dessa försöker fånga en attityd - relation - bindning - till matematiken: Vad betyder det att förstå?

Sektion 3: Perspektiv på Dialogseminariet 20-21 mars 2004; innehåller två essäer av Bo Göranzon och Staffan Rydén, som reflekterar över sina intryck.
Detta nummer av Dialoger innehåller ett antal essäer där bakgrunden är ett Dialogseminarium på Dramaten, "Det matematiska kulturarvet" som arrangerades i mars 2004 av regeringens matematikdelegation: arbetsgruppen arbetsliv/bildning/samhälle/demokrati.

Sektion 1: Filosofiska dialoger; rymmer dialoger, som söker fånga förbindelser till matematik och bildning.

Sektion 2: Förhållningssätt; fyra essäer med olika förhållningssätt till det matematiska kulturarvet. Dessa försöker fånga en attityd - relation - bindning - till matematiken: Vad betyder det att förstå?

Sektion 3: Perspektiv på Dialogseminariet 20-21 mars 2004; innehåller två essäer av Bo Göranzon och Staffan Rydén, som reflekterar över sina intryck.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)