Didactica Magna - Stora undervisningsläran; Tomas Kroksmark; 2004

Didactica Magna - Stora undervisningsläran Upplaga 1

av Tomas Kroksmark
Didactica Magna, Stora undervisningsläran är ett av didaktikens ochpedagogikens centralverk. Det skrevs av Johan Amos Comenius 1630–1632 och utgör startpunkten för den europeiska systematiseringen av didaktik och undervisning. Didaktik betyder konsten att undervisa, och Comenius hävdar att hans verk innehåller en fullständig framställning av och vägledning i denna konst. Alltsedan 1600-talet har såväl den vetenskapliga pedagogiken som lärare av olika slag ständigt återkommit till denna text som ännu i vår tid är värd att vända sig till när det gäller de komplicerade frågorna kring undervisning och inlärning. Boken är försedd med en utförlig inledning av Tomas Kroksmark, som behandlar Comenius idéhistoriska hemvist, hans anknytning till Sverige och hans insatser och stora betydelse för det svenska utbildningssystemet.
Didactica Magna, Stora undervisningsläran är ett av didaktikens ochpedagogikens centralverk. Det skrevs av Johan Amos Comenius 1630–1632 och utgör startpunkten för den europeiska systematiseringen av didaktik och undervisning. Didaktik betyder konsten att undervisa, och Comenius hävdar att hans verk innehåller en fullständig framställning av och vägledning i denna konst. Alltsedan 1600-talet har såväl den vetenskapliga pedagogiken som lärare av olika slag ständigt återkommit till denna text som ännu i vår tid är värd att vända sig till när det gäller de komplicerade frågorna kring undervisning och inlärning. Boken är försedd med en utförlig inledning av Tomas Kroksmark, som behandlar Comenius idéhistoriska hemvist, hans anknytning till Sverige och hans insatser och stora betydelse för det svenska utbildningssystemet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144040899
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 310 st
Didactica Magna, Stora undervisningsläran är ett av didaktikens ochpedagogikens centralverk. Det skrevs av Johan Amos Comenius 1630–1632 och utgör startpunkten för den europeiska systematiseringen av didaktik och undervisning. Didaktik betyder konsten att undervisa, och Comenius hävdar att hans verk innehåller en fullständig framställning av och vägledning i denna konst. Alltsedan 1600-talet har såväl den vetenskapliga pedagogiken som lärare av olika slag ständigt återkommit till denna text som ännu i vår tid är värd att vända sig till när det gäller de komplicerade frågorna kring undervisning och inlärning. Boken är försedd med en utförlig inledning av Tomas Kroksmark, som behandlar Comenius idéhistoriska hemvist, hans anknytning till Sverige och hans insatser och stora betydelse för det svenska utbildningssystemet.
Didactica Magna, Stora undervisningsläran är ett av didaktikens ochpedagogikens centralverk. Det skrevs av Johan Amos Comenius 1630–1632 och utgör startpunkten för den europeiska systematiseringen av didaktik och undervisning. Didaktik betyder konsten att undervisa, och Comenius hävdar att hans verk innehåller en fullständig framställning av och vägledning i denna konst. Alltsedan 1600-talet har såväl den vetenskapliga pedagogiken som lärare av olika slag ständigt återkommit till denna text som ännu i vår tid är värd att vända sig till när det gäller de komplicerade frågorna kring undervisning och inlärning. Boken är försedd med en utförlig inledning av Tomas Kroksmark, som behandlar Comenius idéhistoriska hemvist, hans anknytning till Sverige och hans insatser och stora betydelse för det svenska utbildningssystemet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)