Vad har fått miljoner människor över hela världen att på så kort tid samlas på nätet? För att det är så användarvänligt och rationellt? Nej, främst för att där erbjuds något som vi hittills saknat: En mötesplats där vi kan kommunicera direkt med varandra, efter vars och ens tycke och smak och tillsammans med likasinnade. Vi som upplevt industrisamhällets främlingskap, förstärkt av homogena och likriktande massmedier, stereotyp masskultur och dess anonyma, hierarkiska och byråkratiska organisering, vi maskineriets kuggar, har nu blivit nätverkens forskningsresande, som likt Livingstone utforskar tidigare okända och otillgängliga områden.
Christer Sturmark och Ulrik Brandén tar i den här boken ett totalgrepp på kommunikationen, dess utveckling, nuläge och framtid. Med utgångspunkt i att den globala, digitala kommunikationen är den kraftfullaste hittills hävdar de att principerna för hur vi lever och verkar, organiserar oss och bedriver affärer, för ledarskap och arbetsrutiner i företagen nu på allvar ifrågasätts. Såväl företag som deras chefer och anställda måste anpassa sig till de nya villkoren för att inte råka i svårigheter eller rentav slås ut från marknaden.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker