Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.
Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring.
Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I februari 2020 släpptes boken Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society skriven av Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 299 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.
Köp boken Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society på Studentapan och spara uppåt 47% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 33 recensioner från verifierade användare
4.8 (33)
33 recensioner
Denise
Hägersten
Bra bok inför kurs i marknadsföring
Lazar
Stockholm
Reflekterar kursen väl
Leo
Bromma
Marknadsföring bok som använder en ny postmodern ramverk för att analysera konsumtion och konsumenterna som ger ett annat perspektiv på nuvarande samhällets utmaningar som pratar mycket om hållbarhet och överkonsumtion, och vad det innebär för dagens marknadsförare
Josefine
Göteborg
Intressant och lärorik
Amanda
Täby
enkel att läsa och bra exempel!
Tove
Karlshamn
Givande och lärorik