Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society; Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér; 2020
spara 36%
5+ säljare

Unboxing marketing : creating value for consumers, firms, and society Upplaga 1

av Benjamin Julien Hartmann, Jacob Östberg, Anders Parment, Cecilia Solér

Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.

Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring. 

Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.

Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.

Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring. 

Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137506
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 299 st

Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.

Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring. 

Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.

Hur kan marknadsföring skapa värde för konsumenter, företag och samhälle? Vilka är de viktigaste samhällstrenderna som formar dagens marknadsföring? Hur och varför har marknadsföring blivit så inflytelserik att konsumtion nu definierar hela vår kultur? Hur kan marknadsföringsmetoder bidra till att forma samhället på ett mer positivt sätt? Detta är exempel på frågor som diskuteras och besvaras i denna bok.

Unboxing Marketing problematiserar och berikar marknadsföring som den lärs ut i introduktionskurser. För att göra detta använder författarna metaforen unboxing, vilket innebär att man packar upp marknadsföringen som den levererades i en sluten låda skapad av traditionella läroböcker i marknadsföring. 

Boken bygger på den senaste vetenskapliga forskningen för att först packa upp några av de viktigaste krafterna som påverkar samhället och marknadsföringen idag, såsom globalisering, hållbarhet och polarisering. Sedan går man vidare till hur marknader skapas och omskapas, vilken roll värde spelar och hur den samtida konsumentkulturen fungerar. Slutligen behandlas områdena marknadsföringsstrategi, marknadsundersökningar och marknadsföring i den digitala eran.

Begagnad bok
225 kr351 krSpara 126 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr351 krSpara 126 kr (36%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar