Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader; Anders Parment; 2006
Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader; Anders Parment; 2006

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknaderUpplaga 1

av Anders Parment

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789147077045
  • Sidor: 280 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras. Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund. Läs mer Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel. Om författarna Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader (2006)

I januari 2006 släpptes boken Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader skriven av Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 280 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader på Studentapan och spara pengar.

Referera till Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader (Upplaga 1)

Harvard

Parment, A. (2006). Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Parment, Anders, Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader, 1 uppl. (Liber, 2006).

APA

Parment, A. (2006). Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Parment A. Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader. 1:a uppl. Liber; 2006.