Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader; Anders Parment; 2006
1 säljare

Distributionsstrategier - kritiska val på konkurrensintensiva marknader Upplaga 1

av Anders Parment
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789147077045
Förlag: Liber
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 280 st
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Boken beskriver hur olika distributionsbeslut påverkar varumärket genom de beteenden och attityder som skapas. Distributionen måste matchas med produktutbud och varumärke. Genom att själv äga distributionskanalerna kan producenten själv utforma återförsäljarmiljön. Även försäljning genom parallella distributionskanaler diskuteras.
Hedersomnämnande - Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

Läs mer
Det behövs ett modernt synsätt på distribution. Idag ska distributionssystemet hantera komplexa krav från producent och konsumenter, samt en besvärande överkapacitet i många branscher. Boken bygger på omfattande empiriska studier. Teori och aktuell forskning ger perspektiv på bokens många exempel.

Om författarna
Anders Parment är lektor i företagsekonomi vid LiU School of Management, Linköpings universitet.
Begagnad bok
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar