Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft; Mats Persson, Sune Hemberg; 2010
Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft; Mats Persson, Sune Hemberg; 2010

Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraftUpplaga 1

av Mats Persson, Sune Hemberg

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789147090952
  • Sidor: 160 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin. ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras. Läs mer ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation. Om författarna Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft (2010)

I maj 2010 släpptes boken Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft skriven av Mats Persson, Sune Hemberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 160 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft på Studentapan och spara pengar.

Referera till Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft (Upplaga 1)

Harvard

Persson, M. & Hemberg, S. (2010). Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Persson, Mats & Hemberg, Sune, Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft, 1 uppl. (Liber, 2010).

APA

Persson, M., & Hemberg, S. (2010). Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Persson M, Hemberg S. Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft. 1:a uppl. Liber; 2010.