Fallet Nogger Black; Oscar Pripp, Magnus Öhlander; 2008

Fallet Nogger Black

av Oscar Pripp, Magnus Öhlander
Våren 2005 uppmanade organisationen Centrum mot rasism till köpbojkott mot glassen Nogger Black. Organisationen ansåg att GB marknadsförde glassen med rasistanstruken reklam. Debatten blev het i medier, på bloggar, hemsidor, diskussions- och chattforum, och Centrum mot rasism mottog runt 1 000 mail från upprörda människor. Oscar Pripp och Magnus Öhlander, båda docenter i etnologi, beskriver i Fallet Nogger Black bakgrunden till bojkottuppmaningen och de diskussioner som följde. Agenda 2010+ är ett projekt på Tankesmedjan Agora som tar sikte på hur den framtida radikala och progressiva politiken kan och bör ser ut. Boken Fallet Nogger Black är en del av detta projekt.
Våren 2005 uppmanade organisationen Centrum mot rasism till köpbojkott mot glassen Nogger Black. Organisationen ansåg att GB marknadsförde glassen med rasistanstruken reklam. Debatten blev het i medier, på bloggar, hemsidor, diskussions- och chattforum, och Centrum mot rasism mottog runt 1 000 mail från upprörda människor. Oscar Pripp och Magnus Öhlander, båda docenter i etnologi, beskriver i Fallet Nogger Black bakgrunden till bojkottuppmaningen och de diskussioner som följde. Agenda 2010+ är ett projekt på Tankesmedjan Agora som tar sikte på hur den framtida radikala och progressiva politiken kan och bör ser ut. Boken Fallet Nogger Black är en del av detta projekt.
Utgiven: 2008
ISBN: 9789189483712
Förlag: Atlas
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 109 st
Våren 2005 uppmanade organisationen Centrum mot rasism till köpbojkott mot glassen Nogger Black. Organisationen ansåg att GB marknadsförde glassen med rasistanstruken reklam. Debatten blev het i medier, på bloggar, hemsidor, diskussions- och chattforum, och Centrum mot rasism mottog runt 1 000 mail från upprörda människor. Oscar Pripp och Magnus Öhlander, båda docenter i etnologi, beskriver i Fallet Nogger Black bakgrunden till bojkottuppmaningen och de diskussioner som följde. Agenda 2010+ är ett projekt på Tankesmedjan Agora som tar sikte på hur den framtida radikala och progressiva politiken kan och bör ser ut. Boken Fallet Nogger Black är en del av detta projekt.
Våren 2005 uppmanade organisationen Centrum mot rasism till köpbojkott mot glassen Nogger Black. Organisationen ansåg att GB marknadsförde glassen med rasistanstruken reklam. Debatten blev het i medier, på bloggar, hemsidor, diskussions- och chattforum, och Centrum mot rasism mottog runt 1 000 mail från upprörda människor. Oscar Pripp och Magnus Öhlander, båda docenter i etnologi, beskriver i Fallet Nogger Black bakgrunden till bojkottuppmaningen och de diskussioner som följde. Agenda 2010+ är ett projekt på Tankesmedjan Agora som tar sikte på hur den framtida radikala och progressiva politiken kan och bör ser ut. Boken Fallet Nogger Black är en del av detta projekt.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)