Familjeföretagande : affärer och känslor; Cecilia Bjursell, Börje Boers, Ethel Brundin, Lisa Bäckvall, Olof Brunninge, Magnus Forslund, Kajsa Haag, Annika Hall, Jenny Helin, Bengt Johannisson, Anders W. Johansson, Jean-Charles Languilaire, Andres Melander, Leif Melin, Henrietta Nilson, Mattias Nordqvist, Hans Sjögren, Christine Tidåsen, Caroline Wigren; 2012

Familjeföretagande : affärer och känslor Upplaga 1

av Cecilia Bjursell, Börje Boers, Ethel Brundin, Lisa Bäckvall, Olof Brunninge
m.fl.
Bonniers, Dafgårds, H&M, Indiska, IKEA, Löfbergs Lila, Polar­bröd, Spendrups – alla är de familjeföretag, liksom de allra flesta mindre och medelstora företag i svenskt och internationellt näringsliv. Familjeföretag är också den överlägset vanligaste företagsformen i Sverige och världen. Familjeföretagandet har tydliga karaktärsdrag. Det mest framträdande är kopplingen mellan företag och familj. Starka sidor är aktivt och långsiktigt ägande, självständighet i förhållande till kapitalmarknaden och flexibel styrning. Men i familjeföretagande ryms också många motsatspar, däribland tradition och förnyelse, utveckling och avveckling, affärer och känslor, arbete och familjeliv. Författarna är aktiva forskare inom området och ger tillsammans en mångsidig bild av familjeföretagandets kännetecken och kraftfält. Boken behandlar bland annat organisering, ägarskiften samt spänningar och maktförhållanden i familjeföretag. Familjeföretagande: affärer och känslor är den första heltäckande boken på svenska i ämnet och skildrar svenska förhållanden samtidigt som den är förankrad i internationell forskning. Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Bonniers, Dafgårds, H&M, Indiska, IKEA, Löfbergs Lila, Polar­bröd, Spendrups – alla är de familjeföretag, liksom de allra flesta mindre och medelstora företag i svenskt och internationellt näringsliv. Familjeföretag är också den överlägset vanligaste företagsformen i Sverige och världen. Familjeföretagandet har tydliga karaktärsdrag. Det mest framträdande är kopplingen mellan företag och familj. Starka sidor är aktivt och långsiktigt ägande, självständighet i förhållande till kapitalmarknaden och flexibel styrning. Men i familjeföretagande ryms också många motsatspar, däribland tradition och förnyelse, utveckling och avveckling, affärer och känslor, arbete och familjeliv. Författarna är aktiva forskare inom området och ger tillsammans en mångsidig bild av familjeföretagandets kännetecken och kraftfält. Boken behandlar bland annat organisering, ägarskiften samt spänningar och maktförhållanden i familjeföretag. Familjeföretagande: affärer och känslor är den första heltäckande boken på svenska i ämnet och skildrar svenska förhållanden samtidigt som den är förankrad i internationell forskning. Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789186949198
Förlag: SNS Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 412 st
Bonniers, Dafgårds, H&M, Indiska, IKEA, Löfbergs Lila, Polar­bröd, Spendrups – alla är de familjeföretag, liksom de allra flesta mindre och medelstora företag i svenskt och internationellt näringsliv. Familjeföretag är också den överlägset vanligaste företagsformen i Sverige och världen. Familjeföretagandet har tydliga karaktärsdrag. Det mest framträdande är kopplingen mellan företag och familj. Starka sidor är aktivt och långsiktigt ägande, självständighet i förhållande till kapitalmarknaden och flexibel styrning. Men i familjeföretagande ryms också många motsatspar, däribland tradition och förnyelse, utveckling och avveckling, affärer och känslor, arbete och familjeliv. Författarna är aktiva forskare inom området och ger tillsammans en mångsidig bild av familjeföretagandets kännetecken och kraftfält. Boken behandlar bland annat organisering, ägarskiften samt spänningar och maktförhållanden i familjeföretag. Familjeföretagande: affärer och känslor är den första heltäckande boken på svenska i ämnet och skildrar svenska förhållanden samtidigt som den är förankrad i internationell forskning. Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Bonniers, Dafgårds, H&M, Indiska, IKEA, Löfbergs Lila, Polar­bröd, Spendrups – alla är de familjeföretag, liksom de allra flesta mindre och medelstora företag i svenskt och internationellt näringsliv. Familjeföretag är också den överlägset vanligaste företagsformen i Sverige och världen. Familjeföretagandet har tydliga karaktärsdrag. Det mest framträdande är kopplingen mellan företag och familj. Starka sidor är aktivt och långsiktigt ägande, självständighet i förhållande till kapitalmarknaden och flexibel styrning. Men i familjeföretagande ryms också många motsatspar, däribland tradition och förnyelse, utveckling och avveckling, affärer och känslor, arbete och familjeliv. Författarna är aktiva forskare inom området och ger tillsammans en mångsidig bild av familjeföretagandets kännetecken och kraftfält. Boken behandlar bland annat organisering, ägarskiften samt spänningar och maktförhållanden i familjeföretag. Familjeföretagande: affärer och känslor är den första heltäckande boken på svenska i ämnet och skildrar svenska förhållanden samtidigt som den är förankrad i internationell forskning. Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)