Fem uppsatser om grammatik; Tomas Kroksmark; 1992

Fem uppsatser om grammatik Upplaga 1

av Tomas Kroksmark
Denna bok innehåller fem uppsatser om grammatikens roll i grundskolans svenskundervisning. Författarna redovisar hur lärare och elever ser på grammatikmomenten och ger förslag till hur grammatikundervisning kan bedrivas. Vidare presenteras förutsättningarna för undervisning av barn i grammatik, ges en tillbakablick på grammatikundervisningen i folk- och grundskolan och visas hur kunskap om elevers tänkande kan bilda utgångspunkt för undervisningen.
Boken är avsedd för grundskollärarutbildningarna och lärare som undervisar i svenska.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Denna bok innehåller fem uppsatser om grammatikens roll i grundskolans svenskundervisning. Författarna redovisar hur lärare och elever ser på grammatikmomenten och ger förslag till hur grammatikundervisning kan bedrivas. Vidare presenteras förutsättningarna för undervisning av barn i grammatik, ges en tillbakablick på grammatikundervisningen i folk- och grundskolan och visas hur kunskap om elevers tänkande kan bilda utgångspunkt för undervisningen.
Boken är avsedd för grundskollärarutbildningarna och lärare som undervisar i svenska.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1992
ISBN: 9789144386515
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 79 st
Denna bok innehåller fem uppsatser om grammatikens roll i grundskolans svenskundervisning. Författarna redovisar hur lärare och elever ser på grammatikmomenten och ger förslag till hur grammatikundervisning kan bedrivas. Vidare presenteras förutsättningarna för undervisning av barn i grammatik, ges en tillbakablick på grammatikundervisningen i folk- och grundskolan och visas hur kunskap om elevers tänkande kan bilda utgångspunkt för undervisningen.
Boken är avsedd för grundskollärarutbildningarna och lärare som undervisar i svenska.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Denna bok innehåller fem uppsatser om grammatikens roll i grundskolans svenskundervisning. Författarna redovisar hur lärare och elever ser på grammatikmomenten och ger förslag till hur grammatikundervisning kan bedrivas. Vidare presenteras förutsättningarna för undervisning av barn i grammatik, ges en tillbakablick på grammatikundervisningen i folk- och grundskolan och visas hur kunskap om elevers tänkande kan bilda utgångspunkt för undervisningen.
Boken är avsedd för grundskollärarutbildningarna och lärare som undervisar i svenska.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)