Formativ bedömning i praktiken : från förmedling till förståelse; Helena Wallberg; 2013
spara 50%
5+ säljare

Formativ bedömning i praktiken : från förmedling till förståelse Upplaga 1

av Helena Wallberg
Formativ bedömning ökar elevernas förståelse för hur kunskap och förmågor kan bedömas och ger läraren möjlighet att kontinuerligt utvärdera och utveckla sin undervisning.

Ur innehållet
Ett formativt förhållningssätt ger eleverna mer information om vad läraren ser i deras arbete och öppnar fler vägar att nå målen. Eleverna blir själva medvetna bedömare av kvalitet och arbetssätt och kan på så sätt ta ökat ansvar för sitt lärande. Dessutom blir vardagen i klassrummet roligare och mer kreativ när bedömningen integreras med undervisningen.

I den här boken ger Helena Wallberg många konkreta exempel från sin egen vardag i skolan och hur du själv kan planera, genomföra och utveckla din undervisning med hjälp av ett formativt synsätt.

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska och fil. mag. i specialpedagogik.

Sagt om boken
"Förlagets serie med handböcker för skolan kopplar ihop teori och praktik, vilket är ett utmärkt upplägg."
Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst, häftepos 14111037
Formativ bedömning ökar elevernas förståelse för hur kunskap och förmågor kan bedömas och ger läraren möjlighet att kontinuerligt utvärdera och utveckla sin undervisning.

Ur innehållet
Ett formativt förhållningssätt ger eleverna mer information om vad läraren ser i deras arbete och öppnar fler vägar att nå målen. Eleverna blir själva medvetna bedömare av kvalitet och arbetssätt och kan på så sätt ta ökat ansvar för sitt lärande. Dessutom blir vardagen i klassrummet roligare och mer kreativ när bedömningen integreras med undervisningen.

I den här boken ger Helena Wallberg många konkreta exempel från sin egen vardag i skolan och hur du själv kan planera, genomföra och utveckla din undervisning med hjälp av ett formativt synsätt.

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska och fil. mag. i specialpedagogik.

Sagt om boken
"Förlagets serie med handböcker för skolan kopplar ihop teori och praktik, vilket är ett utmärkt upplägg."
Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst, häftepos 14111037
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789172059481
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 143 st
Formativ bedömning ökar elevernas förståelse för hur kunskap och förmågor kan bedömas och ger läraren möjlighet att kontinuerligt utvärdera och utveckla sin undervisning.

Ur innehållet
Ett formativt förhållningssätt ger eleverna mer information om vad läraren ser i deras arbete och öppnar fler vägar att nå målen. Eleverna blir själva medvetna bedömare av kvalitet och arbetssätt och kan på så sätt ta ökat ansvar för sitt lärande. Dessutom blir vardagen i klassrummet roligare och mer kreativ när bedömningen integreras med undervisningen.

I den här boken ger Helena Wallberg många konkreta exempel från sin egen vardag i skolan och hur du själv kan planera, genomföra och utveckla din undervisning med hjälp av ett formativt synsätt.

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska och fil. mag. i specialpedagogik.

Sagt om boken
"Förlagets serie med handböcker för skolan kopplar ihop teori och praktik, vilket är ett utmärkt upplägg."
Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst, häftepos 14111037
Formativ bedömning ökar elevernas förståelse för hur kunskap och förmågor kan bedömas och ger läraren möjlighet att kontinuerligt utvärdera och utveckla sin undervisning.

Ur innehållet
Ett formativt förhållningssätt ger eleverna mer information om vad läraren ser i deras arbete och öppnar fler vägar att nå målen. Eleverna blir själva medvetna bedömare av kvalitet och arbetssätt och kan på så sätt ta ökat ansvar för sitt lärande. Dessutom blir vardagen i klassrummet roligare och mer kreativ när bedömningen integreras med undervisningen.

I den här boken ger Helena Wallberg många konkreta exempel från sin egen vardag i skolan och hur du själv kan planera, genomföra och utveckla din undervisning med hjälp av ett formativt synsätt.

Om författaren
Helena Wallberg är gymnasielärare i engelska och franska och fil. mag. i specialpedagogik.

Sagt om boken
"Förlagets serie med handböcker för skolan kopplar ihop teori och praktik, vilket är ett utmärkt upplägg."
Eeva-Stiina Sundén, Bibliotekstjänst, häftepos 14111037
Begagnad bok
185 kr367 krSpara 182 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
185 kr367 krSpara 182 kr (50%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar