Från fakta till fantasi : Om temaarbete utifrån skapande ämnen och lek; Gunilla Lindqvist; 1989
5 säljare

Från fakta till fantasi : Om temaarbete utifrån skapande ämnen och lek Upplaga 1

av Gunilla Lindqvist
Kultur och lek är nyckelorden i denna bok, som handlar om annorlunda temaformer i förskolan.
I första delen gör författaren en kritisk granskning av den gängse pedagogiken i svensk förskola, jämförd bl a med den skapande pedagogiken i Reggio Emilia.
I bokens andra del varvas teoretiska resonemang med konkreta exempel påteman, som utgår från de skapande ämnena. Barnens egen kultur i dess ursprungligaste form - leken - står i förgrunden. Detta är en bok som pekar framåt mot 90-talets förskola.
Boken vänder sig i första hand till verksamma och studerande inom barnomsorgen, men ocksåtill lärare i grundskolan med intresse för de skapande ämnena. Även föräldrar med intresse för lek och skapande har mycket att hämta ur denna bok.
Kultur och lek är nyckelorden i denna bok, som handlar om annorlunda temaformer i förskolan.
I första delen gör författaren en kritisk granskning av den gängse pedagogiken i svensk förskola, jämförd bl a med den skapande pedagogiken i Reggio Emilia.
I bokens andra del varvas teoretiska resonemang med konkreta exempel påteman, som utgår från de skapande ämnena. Barnens egen kultur i dess ursprungligaste form - leken - står i förgrunden. Detta är en bok som pekar framåt mot 90-talets förskola.
Boken vänder sig i första hand till verksamma och studerande inom barnomsorgen, men ocksåtill lärare i grundskolan med intresse för de skapande ämnena. Även föräldrar med intresse för lek och skapande har mycket att hämta ur denna bok.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1989
ISBN: 9789144305615
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Kultur och lek är nyckelorden i denna bok, som handlar om annorlunda temaformer i förskolan.
I första delen gör författaren en kritisk granskning av den gängse pedagogiken i svensk förskola, jämförd bl a med den skapande pedagogiken i Reggio Emilia.
I bokens andra del varvas teoretiska resonemang med konkreta exempel påteman, som utgår från de skapande ämnena. Barnens egen kultur i dess ursprungligaste form - leken - står i förgrunden. Detta är en bok som pekar framåt mot 90-talets förskola.
Boken vänder sig i första hand till verksamma och studerande inom barnomsorgen, men ocksåtill lärare i grundskolan med intresse för de skapande ämnena. Även föräldrar med intresse för lek och skapande har mycket att hämta ur denna bok.
Kultur och lek är nyckelorden i denna bok, som handlar om annorlunda temaformer i förskolan.
I första delen gör författaren en kritisk granskning av den gängse pedagogiken i svensk förskola, jämförd bl a med den skapande pedagogiken i Reggio Emilia.
I bokens andra del varvas teoretiska resonemang med konkreta exempel påteman, som utgår från de skapande ämnena. Barnens egen kultur i dess ursprungligaste form - leken - står i förgrunden. Detta är en bok som pekar framåt mot 90-talets förskola.
Boken vänder sig i första hand till verksamma och studerande inom barnomsorgen, men ocksåtill lärare i grundskolan med intresse för de skapande ämnena. Även föräldrar med intresse för lek och skapande har mycket att hämta ur denna bok.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar