Goda lärmiljöer för barn; Grethe Kragh-Müller, Frans Ørsted Andersen, Louise Veje Hvitved, Tanja Kragh-Müller, Daniela Cecchin, Rebecca Isbell, Ruth Theilmann, Birgitte Madsen, Jóhanna Einarsdòttir, Pamela Evanshen, Hans Henrik Knoop; 2012
spara 63%
5+ säljare

Goda lärmiljöer för barn Upplaga 1

av Grethe Kragh-Müller, Frans Ørsted Andersen, Louise Veje Hvitved, Tanja Kragh-Müller, Daniela Cecchin
m.fl.
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144072012
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 233 st
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.
I dagens förskolor är lärande och lek väl sammankopplade och av stor betydelse för barns utveckling i både förskola och skola. I Goda lärmiljöer för barn betonar författaren sambandet mellan lek, lärande och utveckling. Områden som behandlas är bl.a.:
• fri lek och lärande
• lek som inspiration
• lek- och lärmiljöer
• naturpedagogik
• lärmiljöer ur barns perspektiv
• lärmiljöer i tidiga skolår
• bra undervisningsmiljöer
• Reggio Emiliapedagogik.
Författarna tar också upp betydelsen av goda relationer mellan barn och vuxna och barns rätt till inflytande.
Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola, förskoleklass och klass 1–3.
Begagnad bok
159 kr425 krSpara 266 kr (63%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr425 krSpara 266 kr (63%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar