Hälsopromotion i arbetslivet; Anders Hanson; 2004
spara 42%
5+ säljare

Hälsopromotion i arbetslivet Upplaga 1

av Anders Hanson
Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.
Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144034928
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 296 st
Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.
Bokens beskriver hälsopromotion som idé, kunskapsområde och strategi för ett främjande hälsoarbete i framför allt arbetslivet. Några av bokens teoretiska utgångspunkter är idén om salutogenes och Aaron Antonovskys teori om känsla av sammanhang.Från en internationell kunskapstradition inom det som kallas Health Promotion och Workplace Health Promotion hämtas en konceptuell modell som kan vägleda det främjande arbetet med hälsa inom olika arenor. Boken är teoretisk men också skriven med sikte på att vara ett stöd i praktisk tillämpning av hälsofrämjande arbete.
Begagnad bok
289 kr490 krSpara 201 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
289 kr490 krSpara 201 kr (42%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar