Handledning i lärarutbildning : Att utforska undervisningssituationer; Peter Emsheimer, Inger Göhl; 2010

Handledning i lärarutbildning : Att utforska undervisningssituationer Upplaga 2

av Peter Emsheimer, Inger Göhl
Metoderna för att utveckla den handleddes kompetens inom ett visst yrkesomrÃ¥de skiftar. Boken lägger fokus pÃ¥ hur handledaren ska kunna bidra till att den handledde fÃ¥r en insikt i vilket sammanhang hon befinner sig i, att hon förstÃ¥r växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. En viktig handledaruppgift är att vidga och fördjupa den handleddes seende. Det vi ofta missar i betraktandet av ett skeende är oss själva. ”Hur är jag själv indragen i detta?” Boken behandlar praktikhandledning ur den handleddes perspektiv sÃ¥väl som ur handledarens. Den syftar till att väcka nya frÃ¥gor kring handledning med utgÃ¥ngspunkt i den nya lärarutbildningens verksamhetsförlagda utbildning. Vidare tas frÃ¥gor om synen pÃ¥ lärande upp och hur man kan skapa förstÃ¥else av lärandeprocesser. Författarna redovisar ocksÃ¥ metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare samt för utbildning av handledare.Andra upplagan
Metoderna för att utveckla den handleddes kompetens inom ett visst yrkesomrÃ¥de skiftar. Boken lägger fokus pÃ¥ hur handledaren ska kunna bidra till att den handledde fÃ¥r en insikt i vilket sammanhang hon befinner sig i, att hon förstÃ¥r växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. En viktig handledaruppgift är att vidga och fördjupa den handleddes seende. Det vi ofta missar i betraktandet av ett skeende är oss själva. ”Hur är jag själv indragen i detta?” Boken behandlar praktikhandledning ur den handleddes perspektiv sÃ¥väl som ur handledarens. Den syftar till att väcka nya frÃ¥gor kring handledning med utgÃ¥ngspunkt i den nya lärarutbildningens verksamhetsförlagda utbildning. Vidare tas frÃ¥gor om synen pÃ¥ lärande upp och hur man kan skapa förstÃ¥else av lärandeprocesser. Författarna redovisar ocksÃ¥ metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare samt för utbildning av handledare.Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144061405
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 184 st
Metoderna för att utveckla den handleddes kompetens inom ett visst yrkesomrÃ¥de skiftar. Boken lägger fokus pÃ¥ hur handledaren ska kunna bidra till att den handledde fÃ¥r en insikt i vilket sammanhang hon befinner sig i, att hon förstÃ¥r växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. En viktig handledaruppgift är att vidga och fördjupa den handleddes seende. Det vi ofta missar i betraktandet av ett skeende är oss själva. ”Hur är jag själv indragen i detta?” Boken behandlar praktikhandledning ur den handleddes perspektiv sÃ¥väl som ur handledarens. Den syftar till att väcka nya frÃ¥gor kring handledning med utgÃ¥ngspunkt i den nya lärarutbildningens verksamhetsförlagda utbildning. Vidare tas frÃ¥gor om synen pÃ¥ lärande upp och hur man kan skapa förstÃ¥else av lärandeprocesser. Författarna redovisar ocksÃ¥ metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare samt för utbildning av handledare.Andra upplagan
Metoderna för att utveckla den handleddes kompetens inom ett visst yrkesomrÃ¥de skiftar. Boken lägger fokus pÃ¥ hur handledaren ska kunna bidra till att den handledde fÃ¥r en insikt i vilket sammanhang hon befinner sig i, att hon förstÃ¥r växelspelet mellan sig själv och dem hon arbetar med. En viktig handledaruppgift är att vidga och fördjupa den handleddes seende. Det vi ofta missar i betraktandet av ett skeende är oss själva. ”Hur är jag själv indragen i detta?” Boken behandlar praktikhandledning ur den handleddes perspektiv sÃ¥väl som ur handledarens. Den syftar till att väcka nya frÃ¥gor kring handledning med utgÃ¥ngspunkt i den nya lärarutbildningens verksamhetsförlagda utbildning. Vidare tas frÃ¥gor om synen pÃ¥ lärande upp och hur man kan skapa förstÃ¥else av lärandeprocesser. Författarna redovisar ocksÃ¥ metoder för handledning och visar hur man kan analysera undervisningssituationer.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare samt för utbildning av handledare.Andra upplagan
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)