Handlingsutrymme : om utvecklingsarbete i musikundervisning; Anna-Lena Rostvall, Tore West; 1998

Handlingsutrymme : om utvecklingsarbete i musikundervisning Upplaga 1

av Anna-Lena Rostvall, Tore West
Rostvall, A-L; West, T. Handlingsutrymme Om utvecklingsarbete i musiku ndervisning/praktiskt utvecklings arbete KHM Förlaget. Ca 210 sidor Va rför väljer lärare att göra på ett visst sätt i en undervisningssi- tu ation, och vad skulle hända om han eller hon gjorde på ett annat sätt? I denna bok, riktad till både aktiva och blivande musik- och in- stru mentallärare, visar författarna på hur lärare kan upptäcka nya sätt at t arbeta genom bl a medvetandegöra omedvetna handlingar och de inlärda mönster - t ex musikaliska och pedagogiska traditioner - som ligger t ill grund för dessa handlingar. Boken knyter, på en avancerad men begr iplig nivå, ihop musikpedagogisk forskning med musikpedago- gisk praxi s - exempel från musikundervisningens vardag blandas med mer vetenskap liga synsätt. Delar av boken är dessutom utformade som en konkret hand lednnig i hur lärares handlingsutrymme kan utvecklas. Anna Pettersson
Rostvall, A-L; West, T. Handlingsutrymme Om utvecklingsarbete i musiku ndervisning/praktiskt utvecklings arbete KHM Förlaget. Ca 210 sidor Va rför väljer lärare att göra på ett visst sätt i en undervisningssi- tu ation, och vad skulle hända om han eller hon gjorde på ett annat sätt? I denna bok, riktad till både aktiva och blivande musik- och in- stru mentallärare, visar författarna på hur lärare kan upptäcka nya sätt at t arbeta genom bl a medvetandegöra omedvetna handlingar och de inlärda mönster - t ex musikaliska och pedagogiska traditioner - som ligger t ill grund för dessa handlingar. Boken knyter, på en avancerad men begr iplig nivå, ihop musikpedagogisk forskning med musikpedago- gisk praxi s - exempel från musikundervisningens vardag blandas med mer vetenskap liga synsätt. Delar av boken är dessutom utformade som en konkret hand lednnig i hur lärares handlingsutrymme kan utvecklas. Anna Pettersson
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789188842114
Förlag: KMH förlaget
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 154 st
Rostvall, A-L; West, T. Handlingsutrymme Om utvecklingsarbete i musiku ndervisning/praktiskt utvecklings arbete KHM Förlaget. Ca 210 sidor Va rför väljer lärare att göra på ett visst sätt i en undervisningssi- tu ation, och vad skulle hända om han eller hon gjorde på ett annat sätt? I denna bok, riktad till både aktiva och blivande musik- och in- stru mentallärare, visar författarna på hur lärare kan upptäcka nya sätt at t arbeta genom bl a medvetandegöra omedvetna handlingar och de inlärda mönster - t ex musikaliska och pedagogiska traditioner - som ligger t ill grund för dessa handlingar. Boken knyter, på en avancerad men begr iplig nivå, ihop musikpedagogisk forskning med musikpedago- gisk praxi s - exempel från musikundervisningens vardag blandas med mer vetenskap liga synsätt. Delar av boken är dessutom utformade som en konkret hand lednnig i hur lärares handlingsutrymme kan utvecklas. Anna Pettersson
Rostvall, A-L; West, T. Handlingsutrymme Om utvecklingsarbete i musiku ndervisning/praktiskt utvecklings arbete KHM Förlaget. Ca 210 sidor Va rför väljer lärare att göra på ett visst sätt i en undervisningssi- tu ation, och vad skulle hända om han eller hon gjorde på ett annat sätt? I denna bok, riktad till både aktiva och blivande musik- och in- stru mentallärare, visar författarna på hur lärare kan upptäcka nya sätt at t arbeta genom bl a medvetandegöra omedvetna handlingar och de inlärda mönster - t ex musikaliska och pedagogiska traditioner - som ligger t ill grund för dessa handlingar. Boken knyter, på en avancerad men begr iplig nivå, ihop musikpedagogisk forskning med musikpedago- gisk praxi s - exempel från musikundervisningens vardag blandas med mer vetenskap liga synsätt. Delar av boken är dessutom utformade som en konkret hand lednnig i hur lärares handlingsutrymme kan utvecklas. Anna Pettersson
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)