Hundra år av marknadsföring; Ingmar Tufvesson; 2005
Begagnad
Hundra år av marknadsföring; Ingmar Tufvesson; 2005
Begagnad

Hundra år av marknadsföringUpplaga 1

av Ingmar Tufvesson

5.0 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789144028217
  • Sidor: 219 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken ger en sammanfattning av marknadsföringsämnets utveckling under de senaste hundra åren. Här ges förklaringar till olika begrepp och teorier, vilka också sätts in i ett kronologiskt sammanhang. Särskild vikt läggs vid orsaker till att ämnet uppstod samt ursprunget till de viktigare begrepp och ansatser vi har i dag. Författaren ger svar på grundläggande frågor som: Varför tänker vi på det här viset inom marknadsföring? Hur har ämnet utvecklats och varför har det utvecklats på det här sättet? Den svenska utvecklingen av marknadsföringsämnet sätts i relation till den internationella och såväl likheter som skillnader behandlas. Under de hundra år som gått har det uppstått flera olika skolbildningar inom ämnet. En viktig fråga för forskare var under flera årtionden: "Is marketing an art or a science?" Författaren visar att den forskning som bedrivits även återspeglas i de läroböcker som givits ut. Han menar att utvecklingen sammanfattas genom de dominerande logiker som återfinns i våra läroböcker under olika utvecklingsstadier Marknadsföringens utveckling har också medfört att tyngdpunkten förskjutits inom ämnet. Den viktiga frågan just nu är om vi nått en brytpunkt i vårt marknadsföringstänkande. Olika aspekter av denna frågeställning tas upp för att du som läsare själv ska reflektera över frågan. Boken vänder sig främst till ekonomistuderande vid universitet och högskolor, men den övergripande karaktären gör den även lämplig för andra intresserade av marknadsföringsämnets utveckling.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Hundra år av marknadsföring (2005)

I oktober 2005 släpptes boken Hundra år av marknadsföring skriven av Ingmar Tufvesson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 219 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Hundra år av marknadsföring på Studentapan och spara pengar.

Referera till Hundra år av marknadsföring (Upplaga 1)

Harvard

Tufvesson, I. (2005). Hundra år av marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Tufvesson, Ingmar, Hundra år av marknadsföring, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2005).

APA

Tufvesson, I. (2005). Hundra år av marknadsföring (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Tufvesson I. Hundra år av marknadsföring. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2005.