IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning; Thomas Lingefjärd, Per Jönsson; 2012
2 säljare

IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning Upplaga 1

av Thomas Lingefjärd, Per Jönsson
Den tekniska utvecklingen går mycket fort och påverkar, på många olika sätt, männi­skors sätt att agera och lära sig. Snart sagt alla unga männi­skor har tillgång till datorer och digitala medier på ett sätt som inte gick att förutse ens för tre år ­sedan. Dessa nya verktyg kommer nu in i skolan på bred front genom de så ­kallade ­en-till-en-satsningarna, där varje elev får tillgång till en egen dator. Att ta tillvara teknikens möjligheter är ­viktigt för alla lärare. Den här boken svarar på denna utmaning.
I boken beskriver författarna på ett handfast sätt hur kalkyl­program, Geo­Gebra, datoralgebrasystem (Maxima och Octave), skärminspelningsprogram, video, foto, mobiltelefoner och GPS går att använda i matematikundervisningen på många olika nivåer. Även nätbaserade ­resurser som KhanAcademy, ­WolframAlpha och YouTube behandlas ingående. I boken finns dessutom mängder av exempel som i de flesta fall är kopplade till instruktionsfilmer och annat digitalt material på ­bokens webbsida. En tanke som genomsyrar materialet är att alla, oavsett tidigare erfaren­heter, med hjälp av beskrivningarna och ­exemplen i boken och tillhörande videofilmer ska kunna komma igång och ­arbeta praktiskt med de olika programmen och de nätbaserade ­resurserna.
Boken vänder sig till alla lärare i matematik från grundskolan till hög­skolan. Den bör vara av särskillt intresse för studenter på lärarutbildningarna som kommer ut som nya lärare i en skola i snabb förändring.
IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning omfattar också en webb med över 100 filmer som beskriver uppgifts- eller lösningskonstruktioner i ­kalkylprogram, i GeoGebra, i datoralgebrasystem, hur du använder en GPS för geocaching, hur du hanterar filmteknik m.m. Instruktioner för hur du kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.
Den tekniska utvecklingen går mycket fort och påverkar, på många olika sätt, männi­skors sätt att agera och lära sig. Snart sagt alla unga männi­skor har tillgång till datorer och digitala medier på ett sätt som inte gick att förutse ens för tre år ­sedan. Dessa nya verktyg kommer nu in i skolan på bred front genom de så ­kallade ­en-till-en-satsningarna, där varje elev får tillgång till en egen dator. Att ta tillvara teknikens möjligheter är ­viktigt för alla lärare. Den här boken svarar på denna utmaning.
I boken beskriver författarna på ett handfast sätt hur kalkyl­program, Geo­Gebra, datoralgebrasystem (Maxima och Octave), skärminspelningsprogram, video, foto, mobiltelefoner och GPS går att använda i matematikundervisningen på många olika nivåer. Även nätbaserade ­resurser som KhanAcademy, ­WolframAlpha och YouTube behandlas ingående. I boken finns dessutom mängder av exempel som i de flesta fall är kopplade till instruktionsfilmer och annat digitalt material på ­bokens webbsida. En tanke som genomsyrar materialet är att alla, oavsett tidigare erfaren­heter, med hjälp av beskrivningarna och ­exemplen i boken och tillhörande videofilmer ska kunna komma igång och ­arbeta praktiskt med de olika programmen och de nätbaserade ­resurserna.
Boken vänder sig till alla lärare i matematik från grundskolan till hög­skolan. Den bör vara av särskillt intresse för studenter på lärarutbildningarna som kommer ut som nya lärare i en skola i snabb förändring.
IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning omfattar också en webb med över 100 filmer som beskriver uppgifts- eller lösningskonstruktioner i ­kalkylprogram, i GeoGebra, i datoralgebrasystem, hur du använder en GPS för geocaching, hur du hanterar filmteknik m.m. Instruktioner för hur du kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144056777
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 305 st
Den tekniska utvecklingen går mycket fort och påverkar, på många olika sätt, männi­skors sätt att agera och lära sig. Snart sagt alla unga männi­skor har tillgång till datorer och digitala medier på ett sätt som inte gick att förutse ens för tre år ­sedan. Dessa nya verktyg kommer nu in i skolan på bred front genom de så ­kallade ­en-till-en-satsningarna, där varje elev får tillgång till en egen dator. Att ta tillvara teknikens möjligheter är ­viktigt för alla lärare. Den här boken svarar på denna utmaning.
I boken beskriver författarna på ett handfast sätt hur kalkyl­program, Geo­Gebra, datoralgebrasystem (Maxima och Octave), skärminspelningsprogram, video, foto, mobiltelefoner och GPS går att använda i matematikundervisningen på många olika nivåer. Även nätbaserade ­resurser som KhanAcademy, ­WolframAlpha och YouTube behandlas ingående. I boken finns dessutom mängder av exempel som i de flesta fall är kopplade till instruktionsfilmer och annat digitalt material på ­bokens webbsida. En tanke som genomsyrar materialet är att alla, oavsett tidigare erfaren­heter, med hjälp av beskrivningarna och ­exemplen i boken och tillhörande videofilmer ska kunna komma igång och ­arbeta praktiskt med de olika programmen och de nätbaserade ­resurserna.
Boken vänder sig till alla lärare i matematik från grundskolan till hög­skolan. Den bör vara av särskillt intresse för studenter på lärarutbildningarna som kommer ut som nya lärare i en skola i snabb förändring.
IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning omfattar också en webb med över 100 filmer som beskriver uppgifts- eller lösningskonstruktioner i ­kalkylprogram, i GeoGebra, i datoralgebrasystem, hur du använder en GPS för geocaching, hur du hanterar filmteknik m.m. Instruktioner för hur du kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.
Den tekniska utvecklingen går mycket fort och påverkar, på många olika sätt, männi­skors sätt att agera och lära sig. Snart sagt alla unga männi­skor har tillgång till datorer och digitala medier på ett sätt som inte gick att förutse ens för tre år ­sedan. Dessa nya verktyg kommer nu in i skolan på bred front genom de så ­kallade ­en-till-en-satsningarna, där varje elev får tillgång till en egen dator. Att ta tillvara teknikens möjligheter är ­viktigt för alla lärare. Den här boken svarar på denna utmaning.
I boken beskriver författarna på ett handfast sätt hur kalkyl­program, Geo­Gebra, datoralgebrasystem (Maxima och Octave), skärminspelningsprogram, video, foto, mobiltelefoner och GPS går att använda i matematikundervisningen på många olika nivåer. Även nätbaserade ­resurser som KhanAcademy, ­WolframAlpha och YouTube behandlas ingående. I boken finns dessutom mängder av exempel som i de flesta fall är kopplade till instruktionsfilmer och annat digitalt material på ­bokens webbsida. En tanke som genomsyrar materialet är att alla, oavsett tidigare erfaren­heter, med hjälp av beskrivningarna och ­exemplen i boken och tillhörande videofilmer ska kunna komma igång och ­arbeta praktiskt med de olika programmen och de nätbaserade ­resurserna.
Boken vänder sig till alla lärare i matematik från grundskolan till hög­skolan. Den bör vara av särskillt intresse för studenter på lärarutbildningarna som kommer ut som nya lärare i en skola i snabb förändring.
IKT i grund- och gymnasieskolans matematikundervisning omfattar också en webb med över 100 filmer som beskriver uppgifts- eller lösningskonstruktioner i ­kalkylprogram, i GeoGebra, i datoralgebrasystem, hur du använder en GPS för geocaching, hur du hanterar filmteknik m.m. Instruktioner för hur du kommer åt materialet på webben finns på omslagets insida.
Begagnad bok
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
309 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar