Integration : att se organisationer som en helhet; Nikos Macheridis, Hans Knutsson; 2007
5+ säljare

Integration : att se organisationer som en helhet Upplaga 1

av Nikos Macheridis, Hans Knutsson
Ingen organisation är så bra att den inte kan bli bättre. Det är utgångspunkten för denna bok vars fokus är företagsekonomins mångfasetterade karaktär och behovet av att föra samman dess olika delar till en integrerad helhet. Integration handlar enligt författarna om att skapa och hålla samman ändamålsenliga organisationer och de tillhandahåller en grundmodell som hjälp för att studera och förstå organisationers funktionsduglighet. Modellen innehåller tre dimensioner: – Struktur – Process – Strategi Varje organisation kan studeras utifrån dessa tre dimensioner och innehåller olika mycket av dem. Modellen kopplas också till ett antal väl beprövade analysmodeller och synsätt för att studera organisationer, t.ex. affärsidésynsättet, intressentsynsättet, balanserat styrkort samt balans- och resultaträkning. Boken innehåller dessutom en längre fallbeskrivning som illustrerar hur man kan analysera integration. Boken riktar sig såväl till studenter på olika nivåer i företagsekonomi som praktiskt verksamma i företag och andra organisationer.
Ingen organisation är så bra att den inte kan bli bättre. Det är utgångspunkten för denna bok vars fokus är företagsekonomins mångfasetterade karaktär och behovet av att föra samman dess olika delar till en integrerad helhet. Integration handlar enligt författarna om att skapa och hålla samman ändamålsenliga organisationer och de tillhandahåller en grundmodell som hjälp för att studera och förstå organisationers funktionsduglighet. Modellen innehåller tre dimensioner: – Struktur – Process – Strategi Varje organisation kan studeras utifrån dessa tre dimensioner och innehåller olika mycket av dem. Modellen kopplas också till ett antal väl beprövade analysmodeller och synsätt för att studera organisationer, t.ex. affärsidésynsättet, intressentsynsättet, balanserat styrkort samt balans- och resultaträkning. Boken innehåller dessutom en längre fallbeskrivning som illustrerar hur man kan analysera integration. Boken riktar sig såväl till studenter på olika nivåer i företagsekonomi som praktiskt verksamma i företag och andra organisationer.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144044248
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
Ingen organisation är så bra att den inte kan bli bättre. Det är utgångspunkten för denna bok vars fokus är företagsekonomins mångfasetterade karaktär och behovet av att föra samman dess olika delar till en integrerad helhet. Integration handlar enligt författarna om att skapa och hålla samman ändamålsenliga organisationer och de tillhandahåller en grundmodell som hjälp för att studera och förstå organisationers funktionsduglighet. Modellen innehåller tre dimensioner: – Struktur – Process – Strategi Varje organisation kan studeras utifrån dessa tre dimensioner och innehåller olika mycket av dem. Modellen kopplas också till ett antal väl beprövade analysmodeller och synsätt för att studera organisationer, t.ex. affärsidésynsättet, intressentsynsättet, balanserat styrkort samt balans- och resultaträkning. Boken innehåller dessutom en längre fallbeskrivning som illustrerar hur man kan analysera integration. Boken riktar sig såväl till studenter på olika nivåer i företagsekonomi som praktiskt verksamma i företag och andra organisationer.
Ingen organisation är så bra att den inte kan bli bättre. Det är utgångspunkten för denna bok vars fokus är företagsekonomins mångfasetterade karaktär och behovet av att föra samman dess olika delar till en integrerad helhet. Integration handlar enligt författarna om att skapa och hålla samman ändamålsenliga organisationer och de tillhandahåller en grundmodell som hjälp för att studera och förstå organisationers funktionsduglighet. Modellen innehåller tre dimensioner: – Struktur – Process – Strategi Varje organisation kan studeras utifrån dessa tre dimensioner och innehåller olika mycket av dem. Modellen kopplas också till ett antal väl beprövade analysmodeller och synsätt för att studera organisationer, t.ex. affärsidésynsättet, intressentsynsättet, balanserat styrkort samt balans- och resultaträkning. Boken innehåller dessutom en längre fallbeskrivning som illustrerar hur man kan analysera integration. Boken riktar sig såväl till studenter på olika nivåer i företagsekonomi som praktiskt verksamma i företag och andra organisationer.
Begagnad bok
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
99 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar