Journalistikens villkor; Lars J Hultén; 1997
3 säljare

Journalistikens villkor Upplaga 1

av Lars J Hultén
Vad är journalistik? Varför berättar journalister som de gör? Vilka villkor bestämmer journalistikens budskap, form och innehåll? Och vad kan vi egentligen förvänta oss av den? Det är några centrala frågor som Lars J Hultén diskuterar i den här boken. Han placerar in journalistiken i ett vidare perspektiv och beskriver den både som medieföretagens "färskvara" och oumbärlig samhällsinformation. Lars J Hultén är journalist, fil doktor i journalistik och lärare vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMK, vid Stockholms universitet. 1990 blev han Sveriges första doktor i journalistik på avhandlingen Reportaget som kom av sig.
Vad är journalistik? Varför berättar journalister som de gör? Vilka villkor bestämmer journalistikens budskap, form och innehåll? Och vad kan vi egentligen förvänta oss av den? Det är några centrala frågor som Lars J Hultén diskuterar i den här boken. Han placerar in journalistiken i ett vidare perspektiv och beskriver den både som medieföretagens "färskvara" och oumbärlig samhällsinformation. Lars J Hultén är journalist, fil doktor i journalistik och lärare vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMK, vid Stockholms universitet. 1990 blev han Sveriges första doktor i journalistik på avhandlingen Reportaget som kom av sig.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789127066199
Förlag: Natur & Kultur Allmänlitteratur
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 293 st
Vad är journalistik? Varför berättar journalister som de gör? Vilka villkor bestämmer journalistikens budskap, form och innehåll? Och vad kan vi egentligen förvänta oss av den? Det är några centrala frågor som Lars J Hultén diskuterar i den här boken. Han placerar in journalistiken i ett vidare perspektiv och beskriver den både som medieföretagens "färskvara" och oumbärlig samhällsinformation. Lars J Hultén är journalist, fil doktor i journalistik och lärare vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMK, vid Stockholms universitet. 1990 blev han Sveriges första doktor i journalistik på avhandlingen Reportaget som kom av sig.
Vad är journalistik? Varför berättar journalister som de gör? Vilka villkor bestämmer journalistikens budskap, form och innehåll? Och vad kan vi egentligen förvänta oss av den? Det är några centrala frågor som Lars J Hultén diskuterar i den här boken. Han placerar in journalistiken i ett vidare perspektiv och beskriver den både som medieföretagens "färskvara" och oumbärlig samhällsinformation. Lars J Hultén är journalist, fil doktor i journalistik och lärare vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, JMK, vid Stockholms universitet. 1990 blev han Sveriges första doktor i journalistik på avhandlingen Reportaget som kom av sig.
Begagnad bok
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar