Kanal - Journalistik, reklam Lärarhandledning; Daniel Hemberg; 2012

Kanal - Journalistik, reklam Lärarhandledning

av Daniel Hemberg
Lärarhandledningen underlättar hela undervisningskedjan, från mål, via centralt innehåll, pedagogiskt upplägg, elevövningar, examinationer till formativ bedömning och betygsättning. Som lärare får du stöd med mål, innehåll, upplägg, tolkningar, tips, förslag och bedömningsgrunder. Du spar tid och energi som du kan använda i elevmötet. Du behöver inte söka upp mål och bedömning till stoffet. Detta finns paketerat till varje textavsnitt i lärarhandledningen. Ur innehållet: 1) Sammanfattningar av lärobokens text så att du som lärare snabbt får en överblick. 2) Mål från ämnesplanen kopplade till texten. Som lärare kan du alltid argumentera för frågan "Varför läser vi detta?". 3) Diskussionsfrågor och/eller extra uppgifter till texten. 4) Tips till dig som lärare: Under denna rubrik finns tips, förslag och idéer hur du kan använda diskussioner och uppgifter, samt lektionsupplägg. Handledningen ger dig konkreta exempel och argument. 5) Instuderingsfrågor som kan delas ut. Dessa kan också användas i läxförhör. 6) Kunskapskrav kopplade till texten. Med formativ bedömning kan dessa användas kontinuerligt tillsammans med eleverna. Eleven får besked om vad hen harför kunskapsnivån. Som lärare kan du visa vad som krävs för att eleven ska nå nästa steg. Bedömningen blir en del av lärandet.
Lärarhandledningen underlättar hela undervisningskedjan, från mål, via centralt innehåll, pedagogiskt upplägg, elevövningar, examinationer till formativ bedömning och betygsättning. Som lärare får du stöd med mål, innehåll, upplägg, tolkningar, tips, förslag och bedömningsgrunder. Du spar tid och energi som du kan använda i elevmötet. Du behöver inte söka upp mål och bedömning till stoffet. Detta finns paketerat till varje textavsnitt i lärarhandledningen. Ur innehållet: 1) Sammanfattningar av lärobokens text så att du som lärare snabbt får en överblick. 2) Mål från ämnesplanen kopplade till texten. Som lärare kan du alltid argumentera för frågan "Varför läser vi detta?". 3) Diskussionsfrågor och/eller extra uppgifter till texten. 4) Tips till dig som lärare: Under denna rubrik finns tips, förslag och idéer hur du kan använda diskussioner och uppgifter, samt lektionsupplägg. Handledningen ger dig konkreta exempel och argument. 5) Instuderingsfrågor som kan delas ut. Dessa kan också användas i läxförhör. 6) Kunskapskrav kopplade till texten. Med formativ bedömning kan dessa användas kontinuerligt tillsammans med eleverna. Eleven får besked om vad hen harför kunskapsnivån. Som lärare kan du visa vad som krävs för att eleven ska nå nästa steg. Bedömningen blir en del av lärandet.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789152315804
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Lärarhandledningen underlättar hela undervisningskedjan, från mål, via centralt innehåll, pedagogiskt upplägg, elevövningar, examinationer till formativ bedömning och betygsättning. Som lärare får du stöd med mål, innehåll, upplägg, tolkningar, tips, förslag och bedömningsgrunder. Du spar tid och energi som du kan använda i elevmötet. Du behöver inte söka upp mål och bedömning till stoffet. Detta finns paketerat till varje textavsnitt i lärarhandledningen. Ur innehållet: 1) Sammanfattningar av lärobokens text så att du som lärare snabbt får en överblick. 2) Mål från ämnesplanen kopplade till texten. Som lärare kan du alltid argumentera för frågan "Varför läser vi detta?". 3) Diskussionsfrågor och/eller extra uppgifter till texten. 4) Tips till dig som lärare: Under denna rubrik finns tips, förslag och idéer hur du kan använda diskussioner och uppgifter, samt lektionsupplägg. Handledningen ger dig konkreta exempel och argument. 5) Instuderingsfrågor som kan delas ut. Dessa kan också användas i läxförhör. 6) Kunskapskrav kopplade till texten. Med formativ bedömning kan dessa användas kontinuerligt tillsammans med eleverna. Eleven får besked om vad hen harför kunskapsnivån. Som lärare kan du visa vad som krävs för att eleven ska nå nästa steg. Bedömningen blir en del av lärandet.
Lärarhandledningen underlättar hela undervisningskedjan, från mål, via centralt innehåll, pedagogiskt upplägg, elevövningar, examinationer till formativ bedömning och betygsättning. Som lärare får du stöd med mål, innehåll, upplägg, tolkningar, tips, förslag och bedömningsgrunder. Du spar tid och energi som du kan använda i elevmötet. Du behöver inte söka upp mål och bedömning till stoffet. Detta finns paketerat till varje textavsnitt i lärarhandledningen. Ur innehållet: 1) Sammanfattningar av lärobokens text så att du som lärare snabbt får en överblick. 2) Mål från ämnesplanen kopplade till texten. Som lärare kan du alltid argumentera för frågan "Varför läser vi detta?". 3) Diskussionsfrågor och/eller extra uppgifter till texten. 4) Tips till dig som lärare: Under denna rubrik finns tips, förslag och idéer hur du kan använda diskussioner och uppgifter, samt lektionsupplägg. Handledningen ger dig konkreta exempel och argument. 5) Instuderingsfrågor som kan delas ut. Dessa kan också användas i läxförhör. 6) Kunskapskrav kopplade till texten. Med formativ bedömning kan dessa användas kontinuerligt tillsammans med eleverna. Eleven får besked om vad hen harför kunskapsnivån. Som lärare kan du visa vad som krävs för att eleven ska nå nästa steg. Bedömningen blir en del av lärandet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)