Key Account Management i praktiken; Anette Fredriksson, Johan Egnell; 2012
Key Account Management i praktiken; Anette Fredriksson, Johan Egnell; 2012

Key Account Management i praktikenUpplaga 1

av Anette Fredriksson, Johan Egnell

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789163371264
  • Sidor: 88 st
  • Förlag: Key Plan Solution
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken handlar om att kunna identifiera och långsiktigt bygga relationer med de nyckelkunder som verkligen är de som bidrar till företagets lönsamhet och långsiktiga överlevnad. Den ger insikt i hur affärsansvariga kan arbeta och utvecklas tillsammans med sina nyckelkunder, både ur ett företagslednings- och ett försäljningsperspektiv. Den vänder sig självfallet till Key Account Managers med verktyg och metoder för att utvecklas i sin roll, men ger också försäljningschefen insikt i vad som krävs gällande ansvar och befogenheter för att lyckas. Boken är upplagd så att den med fördel kan användas i utbildningssammanhang. Den ger översiktlig kunskap som VD och företagsledningen, inte minst ekonomi- och marknadschefer, behöver för att kunna styra och ge rätt förutsättningar för ett målinriktat arbete. Dispositionen med särskilda avsnitt för fördjupningsdelar och exempel ur verkligheten ger möjlighet till en effektiv och fokuserad läsning. Författarna har båda lång erfarenhet från olika chefsbefattningar och konsultroller. De vill med boken dela med sig av det de funnit utgör bra verktyg och metoder. Ur innehållet: Vad är Key Account Management och varför ska företag arbeta med utgångspunkt i denna metod? Vilken profil bör en KAM ha och hur implementeras en Key Account Management funktion i ett företag? Arbetsmetodik och checklistor för hela processen från verksamhetsstyrning, via definition av nyckelkunder till själva KAM-arbetet och de olika mognadsstadierna ett företag går igenom inklusive ett antal svårigheter som KAM-arbetet kan stöta på. Som en röd tråd genom hela boken delar ett antal företag med verksamhet på den svenska marknaden med sig av sina erfarenheter från mångårigt KAM-arbete. De representerar olika branscher och vänder sig till både företagskunder och konsumenter.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Key Account Management i praktiken (2012)

I november 2012 släpptes boken Key Account Management i praktiken skriven av Anette Fredriksson, Johan Egnell. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 88 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Key Plan Solution.

Köp boken Key Account Management i praktiken på Studentapan och spara pengar.

Referera till Key Account Management i praktiken (Upplaga 1)

Harvard

Fredriksson, A. & Egnell, J. (2012). Key Account Management i praktiken. 1:a uppl. Key Plan Solution.

Oxford

Fredriksson, Anette & Egnell, Johan, Key Account Management i praktiken, 1 uppl. (Key Plan Solution, 2012).

APA

Fredriksson, A., & Egnell, J. (2012). Key Account Management i praktiken (1:a uppl.). Key Plan Solution.

Vancouver

Fredriksson A, Egnell J. Key Account Management i praktiken. 1:a uppl. Key Plan Solution; 2012.