Kommunikation i förändringsprocesser; Catrin Johansson; 2008
3 säljare

Kommunikation i förändringsprocesser Upplaga 1

av Catrin Johansson
Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar.

Läs mer
Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA.

Om författarna
Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar.

Läs mer
Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA.

Om författarna
Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147088850
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar.

Läs mer
Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA.

Om författarna
Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
Forskningsprojektet ”Kommunikation i förändringsprocesser” (finansierat av bl a KK-stiftelsen) har studerat förändringsarbete i ett antal företag och hur kommunikationen om förändringarna har fungerat. Det har resulterat i den här boken, som ger ny kunskap, både teoretisk och praktisk, om kommunikation vid förändringar. I boken utvecklas nya modeller och riktlinjer för intern kommunikation vid förändringar.

Läs mer
Boken ger fördjupad kunskap om vilka faktorer som påverkar möjligheterna att lyckas med en förändring. Den visar att i praktiken är kommunikationen vid en förändringar en komplex process som kräver kunskap och planering. Boken fokuserar i första hand på planerade organisationsförändringar, men även kontinuerliga förändringar tas upp. Det empiriska materialet har samlats in genom observationer, intervjuer och enkäter vid de tre större svenska företag som ingår i forskningsprojektet: AstraZeneca, E.ON och SCA.

Om författarna
Bokens redaktörer är Catrin Johansson, Mittuniversitetet, och Mats Heide , Lunds universitet. Medverkar gör även Asta Cepaite, Malmö högskola, Christina Grandien, Mittuniversitetet, Therese Monstad, Uppsala universitet och Charlotte Simonsson, Nordisk Kommunikation AB.
Begagnad bok
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar