Läsning och läsinlärning; Lotty Larson; 1992
2 säljare

Läsning och läsinlärning Upplaga 1

av Lotty Larson
Boken ger en översikt över läsinlärningsmetoder som används i den svenska skolan samt en beskrivning av aktuella lästeorier. Läsning ses som en språklig aktivitet och i inledningen visas bl a på likheter och skillnader mellan språket i tal och skrift. Därefter följer en kort diskussion om mål, innehåll och metoder i läsundervisningen samt en presentation av hur olika läsinlärningsmetoder och läsläror är uppbyggda. Slutligen ges en översikt över alternativa läsinlärningsmetoder för elever som behöver en särskilt tillrättalagd undervisning.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Boken ger en översikt över läsinlärningsmetoder som används i den svenska skolan samt en beskrivning av aktuella lästeorier. Läsning ses som en språklig aktivitet och i inledningen visas bl a på likheter och skillnader mellan språket i tal och skrift. Därefter följer en kort diskussion om mål, innehåll och metoder i läsundervisningen samt en presentation av hur olika läsinlärningsmetoder och läsläror är uppbyggda. Slutligen ges en översikt över alternativa läsinlärningsmetoder för elever som behöver en särskilt tillrättalagd undervisning.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1992
ISBN: 9789144359816
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 68 st
Boken ger en översikt över läsinlärningsmetoder som används i den svenska skolan samt en beskrivning av aktuella lästeorier. Läsning ses som en språklig aktivitet och i inledningen visas bl a på likheter och skillnader mellan språket i tal och skrift. Därefter följer en kort diskussion om mål, innehåll och metoder i läsundervisningen samt en presentation av hur olika läsinlärningsmetoder och läsläror är uppbyggda. Slutligen ges en översikt över alternativa läsinlärningsmetoder för elever som behöver en särskilt tillrättalagd undervisning.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Boken ger en översikt över läsinlärningsmetoder som används i den svenska skolan samt en beskrivning av aktuella lästeorier. Läsning ses som en språklig aktivitet och i inledningen visas bl a på likheter och skillnader mellan språket i tal och skrift. Därefter följer en kort diskussion om mål, innehåll och metoder i läsundervisningen samt en presentation av hur olika läsinlärningsmetoder och läsläror är uppbyggda. Slutligen ges en översikt över alternativa läsinlärningsmetoder för elever som behöver en särskilt tillrättalagd undervisning.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
60 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
60 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar