Reflekterande läsning och skrivning; Gunilla Molloy; 1996
5+ säljare

Reflekterande läsning och skrivning Upplaga 1

av Gunilla Molloy
Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789144618616
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 296 st
Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Hur kan läraren hjälpa den enskilde eleven att utveckla sina färdigheter i att läsa och diskutera skönlitteratur? Hur kan elevens förmåga att skriva egna texter stimuleras? I denna bok redogör författaren för hur lärare på olika sätt kan stödja elevernas skrivutveckling och stimulera deras förmåga att reflektera över sin läsning. Hon tar sin utgångspunkt i egna erfarenheter av att integrera litteraturpedagogik med skrivpedagogik i årskurs 7-9, och beskriver hur man kan skapa ett dialogiskt klassrumsklimat där arbetet bygger på elevernas egna texter och på skönlitteratur.
Boken är avsedd för lärare och blivande lärare..
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
100 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 dagar