Liten handbok för utbildare : pedagogik för utveckling av relationer och kommunikation; Anders Engquist; 2006

Liten handbok för utbildare : pedagogik för utveckling av relationer och kommunikation Upplaga 1

av Anders Engquist
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.

Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:

Att sträva mot enkelhet Teoretiska utgångspunkter Att åta sig ett uppdrag Det praktiska arbetet Empati Rollspel och andra övningar Att tala inför publik Grupputveckling under en dag Problemslösningsövningar Att klara svårigheter
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.

Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:

Att sträva mot enkelhet Teoretiska utgångspunkter Att åta sig ett uppdrag Det praktiska arbetet Empati Rollspel och andra övningar Att tala inför publik Grupputveckling under en dag Problemslösningsövningar Att klara svårigheter
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789151847122
Förlag: Prisma
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 133 st
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.

Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:

Att sträva mot enkelhet Teoretiska utgångspunkter Att åta sig ett uppdrag Det praktiska arbetet Empati Rollspel och andra övningar Att tala inför publik Grupputveckling under en dag Problemslösningsövningar Att klara svårigheter
Det här är en bok för alla som arbetar med att stödja och utveckla människor och grupper, men här finns också mycket av allmänt intresse. Författaren Anders Engquist tar upp alltifrån hur man arvoderar sitt uppdrag, konkreta tips när man ska tala inför publik, vad man gör med ”kursförstörare”, problemlösningsövningar, till olika teoretiska modeller.

Boken riktar sig till personer som arbetar med så olika tillämpningsområden som att hjälpa enskilda personer att utvecklas, att förbättra sin förmåga att framträda inför publik, att kartlägga klimatet på arbetsplatser, att få medarbetare och ledningsgrupp att kommunicera bättre med varandra, att ta reda på vad medarbetarna skulle vilja utveckla på sin arbetsplats, att genomföra utbildningar i samtalsmetodik, att lösa olika typer av problem och om konsten att föreläsa.
Anders Engquist utgår från sig egen erfarenhet och har själv arbetat i bokens anda och med dess metodik med en mycket blandad publik, oavsett på vilket professionellt stadium de befinner sig: åklagare, växeltelefonister, generaldirektörer, biståndsrådgivare, läkare, chefer inom verkstadsindustrin, sjuksköterskor, kanslibiträden, socialsekreterare, behandlingsassistenter och privatpersoner och chefer inom social verksamhet.
Boken består både av resonerande och beskrivande pedagogiska funderingar och av olika exempel på metoder och material.
Ur innehållet:

Att sträva mot enkelhet Teoretiska utgångspunkter Att åta sig ett uppdrag Det praktiska arbetet Empati Rollspel och andra övningar Att tala inför publik Grupputveckling under en dag Problemslösningsövningar Att klara svårigheter
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)