Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler; Anders Parment, Mikael Ottosson; 2013
1 säljare

Marknadsföring och distribution : strategiska vägval avseende marknadskanaler Upplaga 1

av Anders Parment, Mikael Ottosson
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett företags konkurrenskraft. Ändå saknas det ofta nytänkande inom dessa områden. Marknadsföring och distribution: Strategiska vägval avseende marknadskanaler bidrar till att fylla detta tomrum.Läs merBilden i såväl marknadsföringslitteratur som bland många beslutsfattare är att distributionsbeslut primärt handlar om att styra ett flöde av varor och tjänster på ett mer kostnadseffektivt sätt än konkurrenterna. I denna bok är utgångspunkten istället att distribution har blivit så integrerat i erbjudandet att det är svårt att isolera från produkten och varumärket. Företag som känner till detta samband arbetar inte slentrianmässigt med sin distribution utan förstår dess strategiska betydelse för framgång i en alltmer konkurrensintensiv och mättad marknad där konsumenter är krävande, emotionellt styrda och generellt trötta på företags marknadskommunikation. Genom studier av svenska och internationella företag och varumärken som Stiga, Fenix Outdoor, Svenssons i Lammhult, Nike, Samsung och Starbucks exemplifieras och fördjupas förståelsen för distributionens betydelse. Boken lämpar sig som komplement till introduktionsboken i grundläggande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor samt som fördjupningslitteratur. Den vänder sig också till yrkesverksamma som arbetar med eller kommer i kontakt med marknadsföring och distribution.Om författarna Anders Parment, ek. dr, är lektor vid School of Business, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och artiklar om marknadsföring samt verkat som strategikonsult åt konsumentföretag, banker, försäkringsbolag, Konkurrensverket, regeringen med mera, ofta med fokus på distributionsfrågor.Mikael Ottosson, fil. dr, är universitetslektor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Linköpings universitet. Han undervisar i marknadsföring på samtliga nivåer och forskar inom ämnet.Recensioner"Anders Parment och Mikael Ottosson har lång erfarenhet av marknadsföringarbete och undervisning inom ämnesområdet. Denna aktuella och intressanta lärobok är ett utmärkt komplement till introduktionsboken vid grundläggande marknadsföringskurser på högskolenivå. [...] Denna pedagogiska och nydanande bok är mycket lämplig dels för dem som arbetar praktiskt med distribution och marknadsföring, dels för studerande inom ekonomi och marknadsföring på universitetsnivå." - BTJ häfte 13106205 Lektör Jan-Olof Svensson
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett företags konkurrenskraft. Ändå saknas det ofta nytänkande inom dessa områden. Marknadsföring och distribution: Strategiska vägval avseende marknadskanaler bidrar till att fylla detta tomrum.Läs merBilden i såväl marknadsföringslitteratur som bland många beslutsfattare är att distributionsbeslut primärt handlar om att styra ett flöde av varor och tjänster på ett mer kostnadseffektivt sätt än konkurrenterna. I denna bok är utgångspunkten istället att distribution har blivit så integrerat i erbjudandet att det är svårt att isolera från produkten och varumärket. Företag som känner till detta samband arbetar inte slentrianmässigt med sin distribution utan förstår dess strategiska betydelse för framgång i en alltmer konkurrensintensiv och mättad marknad där konsumenter är krävande, emotionellt styrda och generellt trötta på företags marknadskommunikation. Genom studier av svenska och internationella företag och varumärken som Stiga, Fenix Outdoor, Svenssons i Lammhult, Nike, Samsung och Starbucks exemplifieras och fördjupas förståelsen för distributionens betydelse. Boken lämpar sig som komplement till introduktionsboken i grundläggande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor samt som fördjupningslitteratur. Den vänder sig också till yrkesverksamma som arbetar med eller kommer i kontakt med marknadsföring och distribution.Om författarna Anders Parment, ek. dr, är lektor vid School of Business, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och artiklar om marknadsföring samt verkat som strategikonsult åt konsumentföretag, banker, försäkringsbolag, Konkurrensverket, regeringen med mera, ofta med fokus på distributionsfrågor.Mikael Ottosson, fil. dr, är universitetslektor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Linköpings universitet. Han undervisar i marknadsföring på samtliga nivåer och forskar inom ämnet.Recensioner"Anders Parment och Mikael Ottosson har lång erfarenhet av marknadsföringarbete och undervisning inom ämnesområdet. Denna aktuella och intressanta lärobok är ett utmärkt komplement till introduktionsboken vid grundläggande marknadsföringskurser på högskolenivå. [...] Denna pedagogiska och nydanande bok är mycket lämplig dels för dem som arbetar praktiskt med distribution och marknadsföring, dels för studerande inom ekonomi och marknadsföring på universitetsnivå." - BTJ häfte 13106205 Lektör Jan-Olof Svensson
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789147099108
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 273 st
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett företags konkurrenskraft. Ändå saknas det ofta nytänkande inom dessa områden. Marknadsföring och distribution: Strategiska vägval avseende marknadskanaler bidrar till att fylla detta tomrum.Läs merBilden i såväl marknadsföringslitteratur som bland många beslutsfattare är att distributionsbeslut primärt handlar om att styra ett flöde av varor och tjänster på ett mer kostnadseffektivt sätt än konkurrenterna. I denna bok är utgångspunkten istället att distribution har blivit så integrerat i erbjudandet att det är svårt att isolera från produkten och varumärket. Företag som känner till detta samband arbetar inte slentrianmässigt med sin distribution utan förstår dess strategiska betydelse för framgång i en alltmer konkurrensintensiv och mättad marknad där konsumenter är krävande, emotionellt styrda och generellt trötta på företags marknadskommunikation. Genom studier av svenska och internationella företag och varumärken som Stiga, Fenix Outdoor, Svenssons i Lammhult, Nike, Samsung och Starbucks exemplifieras och fördjupas förståelsen för distributionens betydelse. Boken lämpar sig som komplement till introduktionsboken i grundläggande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor samt som fördjupningslitteratur. Den vänder sig också till yrkesverksamma som arbetar med eller kommer i kontakt med marknadsföring och distribution.Om författarna Anders Parment, ek. dr, är lektor vid School of Business, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och artiklar om marknadsföring samt verkat som strategikonsult åt konsumentföretag, banker, försäkringsbolag, Konkurrensverket, regeringen med mera, ofta med fokus på distributionsfrågor.Mikael Ottosson, fil. dr, är universitetslektor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Linköpings universitet. Han undervisar i marknadsföring på samtliga nivåer och forskar inom ämnet.Recensioner"Anders Parment och Mikael Ottosson har lång erfarenhet av marknadsföringarbete och undervisning inom ämnesområdet. Denna aktuella och intressanta lärobok är ett utmärkt komplement till introduktionsboken vid grundläggande marknadsföringskurser på högskolenivå. [...] Denna pedagogiska och nydanande bok är mycket lämplig dels för dem som arbetar praktiskt med distribution och marknadsföring, dels för studerande inom ekonomi och marknadsföring på universitetsnivå." - BTJ häfte 13106205 Lektör Jan-Olof Svensson
Distribution och marknadskanaler är centrala dimensioner av ett företags konkurrenskraft. Ändå saknas det ofta nytänkande inom dessa områden. Marknadsföring och distribution: Strategiska vägval avseende marknadskanaler bidrar till att fylla detta tomrum.Läs merBilden i såväl marknadsföringslitteratur som bland många beslutsfattare är att distributionsbeslut primärt handlar om att styra ett flöde av varor och tjänster på ett mer kostnadseffektivt sätt än konkurrenterna. I denna bok är utgångspunkten istället att distribution har blivit så integrerat i erbjudandet att det är svårt att isolera från produkten och varumärket. Företag som känner till detta samband arbetar inte slentrianmässigt med sin distribution utan förstår dess strategiska betydelse för framgång i en alltmer konkurrensintensiv och mättad marknad där konsumenter är krävande, emotionellt styrda och generellt trötta på företags marknadskommunikation. Genom studier av svenska och internationella företag och varumärken som Stiga, Fenix Outdoor, Svenssons i Lammhult, Nike, Samsung och Starbucks exemplifieras och fördjupas förståelsen för distributionens betydelse. Boken lämpar sig som komplement till introduktionsboken i grundläggande marknadsföringskurser vid universitet och högskolor samt som fördjupningslitteratur. Den vänder sig också till yrkesverksamma som arbetar med eller kommer i kontakt med marknadsföring och distribution.Om författarna Anders Parment, ek. dr, är lektor vid School of Business, Stockholms universitet. Han har skrivit ett tjugotal böcker och artiklar om marknadsföring samt verkat som strategikonsult åt konsumentföretag, banker, försäkringsbolag, Konkurrensverket, regeringen med mera, ofta med fokus på distributionsfrågor.Mikael Ottosson, fil. dr, är universitetslektor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Linköpings universitet. Han undervisar i marknadsföring på samtliga nivåer och forskar inom ämnet.Recensioner"Anders Parment och Mikael Ottosson har lång erfarenhet av marknadsföringarbete och undervisning inom ämnesområdet. Denna aktuella och intressanta lärobok är ett utmärkt komplement till introduktionsboken vid grundläggande marknadsföringskurser på högskolenivå. [...] Denna pedagogiska och nydanande bok är mycket lämplig dels för dem som arbetar praktiskt med distribution och marknadsföring, dels för studerande inom ekonomi och marknadsföring på universitetsnivå." - BTJ häfte 13106205 Lektör Jan-Olof Svensson
Begagnad bok
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar