Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar; Philip Kotler; 2004
1 säljare

Marknadsföringens tio dödssynder: Signaler och lösningar Upplaga 1

av Philip Kotler
Marknadsföring fungerar inte längre
Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt. Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö. När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel. Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier. För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat. I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår. Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar.Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel. Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Marknadsföring fungerar inte längre
Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt. Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö. När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel. Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier. För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat. I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår. Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar.Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel. Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789172411173
Förlag: Optimal Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 118 st
Marknadsföring fungerar inte längre
Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt. Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö. När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel. Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier. För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat. I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår. Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar.Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel. Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Marknadsföring fungerar inte längre
Den här författaren behöver ingen närmare presentation för en ledningsgrupp värd sitt salt. Phil Kotler är legenden som står för några av vår tids klassiker inom marknadsföring. Men världen växer, varumärken blir globala och marknadsföringen har spårat ur. Kotlers senaste bok är underhållande läsning för dig som inte bara vill passa, lägga dig, och dö. När räknade du själv hem en kampanjsatsning sist? Inte minst här hemma har vi svårt att se var marknadsföringen slår fel. Over there brukar Kotlers föreläsningar vara höjdpunkten som lockar de tunga namnen i storföretagen till en stunds kreativ vidareutbildning. Hans konsultgrupp arbetar nära många av de stora företagens ledningsgrupper. Däribland AT&T, IBM, JP Morgan, Pfizer, Ford, McDonald's och SAS. Kotler talar alltså överlevnadsstrategier för några av världens största ekonomier. För mindre, nationella bolag, handlar det alltmer om att vinna eller försvinna. Om du ser en framtid på huvudkontoret är det dags att se om sitt hus. Vill du överleva? Se till att växa. Se också upp för konkurrenter som får grepp om mekanismerna som ger resultat. I Marknadsföringens tio dödssynder har Kotler analyserat bristerna på marknadsavdelningarna av idag utifrån ett vetenskapligt perspektiv. De tio dödssynderna är Kotlers roande och personliga sätt att leda framtidens marknadsförare på rätt spår. Där dagens satsningar ofta slår fel, erbjuder Kotlers senaste en checklista, till först förståelse och sedan tillämpning av marknadsföringsmekanismerna som fungerar.Här finns inga snabba fixar. Men Kotler leder dig lätt igenom en metodisk genomgång av symptomen. Och Marknadsföringens tio dödssynder är fullspäckad med den klokskap ur verkliga livet, som bara en Kotler besitter. I tio underhållande kapitel lär du dig känna igen signalerna innan andra upptäcker att dina satsningar slår fel. Phil Kotler
har under åren skrivit ett trettiotal böcker, varav flera hamnat på topplistan för nya marknadsförare. Den teoretiska sidan har hela tiden fått praktiska tillämpningar i näringslivet genom konsultföretag. T ex Kotler Marketing Group i Washington som arbetar med många av företagen på Fortune's 500-lista. Kotler har idag en professur vid Kellogg School of Management vid Northwestern University.
Begagnad bok
305 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
305 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar