Marknadsföringslagen; Ulf Bernitz; 1997
Marknadsföringslagen; Ulf Bernitz; 1997

MarknadsföringslagenUpplaga 1

av Ulf Bernitz

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1997
  • ISBN: 9789139200826
  • Sidor: 156 st
  • Förlag: Norstedts Juridik AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Behandlar Marknadsdomstolens praxis och söker i lika mån observera lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföringslagen (1997)

I september 1997 släpptes boken Marknadsföringslagen skriven av Ulf Bernitz. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 156 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik AB som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Marknadsföringslagen på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföringslagen (Upplaga 1)

Harvard

Bernitz, U. (1997). Marknadsföringslagen. 1:a uppl. Norstedts Juridik AB.

Oxford

Bernitz, Ulf, Marknadsföringslagen, 1 uppl. (Norstedts Juridik AB, 1997).

APA

Bernitz, U. (1997). Marknadsföringslagen (1:a uppl.). Norstedts Juridik AB.

Vancouver

Bernitz U. Marknadsföringslagen. 1:a uppl. Norstedts Juridik AB; 1997.