Matematik i skolår 2 Bok + kop hft; Anthony Furness; 2007

Matematik i skolår 2 Bok + kop hft Upplaga 1

av Anthony Furness
Furness handledningar
Matematik i skolår 2 är den tredje boken en serie handledningar från förskoleklass till skolår 3.

Många lärare i skolan vill planera sin egen matematikundervisning efter klassens behov. De vill kunna integrera delar av matematikarbetet med annat arbete och komma ifrån det tävlande som ofta förekommer när barnen vill hinna till nästa sida i matteboken. Barnen ska kunna se det meningsfulla i att räkna och mäta genom att göra det i ett praktiskt sammanhang. De ska också kunna njuta av det lekfulla och estetiska när de med enkla material skapar olika talmönster. Handledningarna ger struktur åt matematikarbetet och stöd till lärarens planering för klassen och klassens individer. Alla fyra böcker, från Matematik i förskoleklassen till Matematik i skolår 3 har liknande upplägg och innehåll. De fungerar oberoende av varandra. Det går utmärkt att använda handledningarna oavsett om barnen har undervisats tidigare med hjälp av böckerna eller inte.

Handledningarna stödjer:

Praktiskt arbete
Genom att arbeta praktiskt och laborativt använder barnen olika sinnen och berikar sina erfarenheter. Undersökande arbete
Genom att undersöka och experimentera lär sig barnen att formulera egna frågor och lösa egna problem. Det ger lust och spänning åt deras arbete. Individanpassat arbete
Uppläggning av arbetet gör det möjligt att anpassa det efter klassens och individens behov. Integrering med andra områden såsom språkundervisning och bild arbete.
Furness handledningar
Matematik i skolår 2 är den tredje boken en serie handledningar från förskoleklass till skolår 3.

Många lärare i skolan vill planera sin egen matematikundervisning efter klassens behov. De vill kunna integrera delar av matematikarbetet med annat arbete och komma ifrån det tävlande som ofta förekommer när barnen vill hinna till nästa sida i matteboken. Barnen ska kunna se det meningsfulla i att räkna och mäta genom att göra det i ett praktiskt sammanhang. De ska också kunna njuta av det lekfulla och estetiska när de med enkla material skapar olika talmönster. Handledningarna ger struktur åt matematikarbetet och stöd till lärarens planering för klassen och klassens individer. Alla fyra böcker, från Matematik i förskoleklassen till Matematik i skolår 3 har liknande upplägg och innehåll. De fungerar oberoende av varandra. Det går utmärkt att använda handledningarna oavsett om barnen har undervisats tidigare med hjälp av böckerna eller inte.

Handledningarna stödjer:

Praktiskt arbete
Genom att arbeta praktiskt och laborativt använder barnen olika sinnen och berikar sina erfarenheter. Undersökande arbete
Genom att undersöka och experimentera lär sig barnen att formulera egna frågor och lösa egna problem. Det ger lust och spänning åt deras arbete. Individanpassat arbete
Uppläggning av arbetet gör det möjligt att anpassa det efter klassens och individens behov. Integrering med andra områden såsom språkundervisning och bild arbete.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789140650245
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Furness handledningar
Matematik i skolår 2 är den tredje boken en serie handledningar från förskoleklass till skolår 3.

Många lärare i skolan vill planera sin egen matematikundervisning efter klassens behov. De vill kunna integrera delar av matematikarbetet med annat arbete och komma ifrån det tävlande som ofta förekommer när barnen vill hinna till nästa sida i matteboken. Barnen ska kunna se det meningsfulla i att räkna och mäta genom att göra det i ett praktiskt sammanhang. De ska också kunna njuta av det lekfulla och estetiska när de med enkla material skapar olika talmönster. Handledningarna ger struktur åt matematikarbetet och stöd till lärarens planering för klassen och klassens individer. Alla fyra böcker, från Matematik i förskoleklassen till Matematik i skolår 3 har liknande upplägg och innehåll. De fungerar oberoende av varandra. Det går utmärkt att använda handledningarna oavsett om barnen har undervisats tidigare med hjälp av böckerna eller inte.

Handledningarna stödjer:

Praktiskt arbete
Genom att arbeta praktiskt och laborativt använder barnen olika sinnen och berikar sina erfarenheter. Undersökande arbete
Genom att undersöka och experimentera lär sig barnen att formulera egna frågor och lösa egna problem. Det ger lust och spänning åt deras arbete. Individanpassat arbete
Uppläggning av arbetet gör det möjligt att anpassa det efter klassens och individens behov. Integrering med andra områden såsom språkundervisning och bild arbete.
Furness handledningar
Matematik i skolår 2 är den tredje boken en serie handledningar från förskoleklass till skolår 3.

Många lärare i skolan vill planera sin egen matematikundervisning efter klassens behov. De vill kunna integrera delar av matematikarbetet med annat arbete och komma ifrån det tävlande som ofta förekommer när barnen vill hinna till nästa sida i matteboken. Barnen ska kunna se det meningsfulla i att räkna och mäta genom att göra det i ett praktiskt sammanhang. De ska också kunna njuta av det lekfulla och estetiska när de med enkla material skapar olika talmönster. Handledningarna ger struktur åt matematikarbetet och stöd till lärarens planering för klassen och klassens individer. Alla fyra böcker, från Matematik i förskoleklassen till Matematik i skolår 3 har liknande upplägg och innehåll. De fungerar oberoende av varandra. Det går utmärkt att använda handledningarna oavsett om barnen har undervisats tidigare med hjälp av böckerna eller inte.

Handledningarna stödjer:

Praktiskt arbete
Genom att arbeta praktiskt och laborativt använder barnen olika sinnen och berikar sina erfarenheter. Undersökande arbete
Genom att undersöka och experimentera lär sig barnen att formulera egna frågor och lösa egna problem. Det ger lust och spänning åt deras arbete. Individanpassat arbete
Uppläggning av arbetet gör det möjligt att anpassa det efter klassens och individens behov. Integrering med andra områden såsom språkundervisning och bild arbete.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)