Media and Media Power; Kurt Almqvist, Alexander Linklater; 2005
Media and Media Power; Kurt Almqvist, Alexander Linklater; 2005

Media and Media Power

av Kurt Almqvist, Alexander Linklater

  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789189672093
  • Sidor: 176 st
  • Förlag: Axess Publishing AB
  • Format: Inbunden
  • Språk: Engelska

Om boken

It is a common assumption that, in the information age, the media have become increasingly powerful. But what exactly do we mean by ”the media” and whose power is actually being mediated? The texts stem from the Engelsberg Seminar, arranged by Axel and Margaret Ax:son Johnson Foundation. Contributors: John Lloyd, Kay Glans, David Frum, Roy Greenslade, Edward Lucas, Niklas Ekdal, Jonathan Fenby, Thomas Hylland Eriksen, Isabel Hilton, Nathan Shachar, Tarun J Tejpal, Kavi Chongkittavorn, Thomas Steinfeld, Shashi Tharoor

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Media and Media Power (2005)

I september 2005 släpptes boken Media and Media Power skriven av Kurt Almqvist, Alexander Linklater. Den är skriven på engelska och består av 176 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Axess Publishing AB.

Köp boken Media and Media Power på Studentapan och spara pengar.

Referera till Media and Media Power

Harvard

Almqvist, K. & Linklater, A. (2005). Media and Media Power. Axess Publishing AB.

Oxford

Almqvist, Kurt & Linklater, Alexander, Media and Media Power (Axess Publishing AB, 2005).

APA

Almqvist, K., & Linklater, A. (2005). Media and Media Power. Axess Publishing AB.

Vancouver

Almqvist K, Linklater A. Media and Media Power. Axess Publishing AB; 2005.