Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk; Susanne Hertz, Lars-Gunnar Mattsson; 1998
Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk; Susanne Hertz, Lars-Gunnar Mattsson; 1998

Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverkUpplaga 1

av Susanne Hertz, Lars-Gunnar Mattsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1998
  • ISBN: 9789147040100
  • Sidor: 240 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering med tyngdpunkt på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga affärsrelationer utvecklas? Hur kan man skapa kunskap och resurser och hur undviker man ett alltför stort risktagande? Läs mer Internationell verksamhet blir för små och medelstora företag en allt viktigare förutsättning för tillväxt. Boken behandlar möjligheter och begränsningar för en lyckosam internationalisering. Tyngdpunkten ligger på internationell marknadsföring och distribution. Hur kan viktiga relationer utvecklas med kunder, leverantörer, distributörer och samarbetspartners? Hur kan man skapa kunskap och resurser och undvika ett alltför stort risktagande? Boken tar upp ett antal olika val som företag måste göra vid en internationaliseringsprocess: - kunder och kundprioriteringar - produkt och servicekoncept - geografiska områden - utlandsrepresentation och distributionskanaler - inköp och tillverkning - logistik Boken är lämplig som kurslitteratur vid kurser om mindre företags internationalisering och vänder sig också till personer inom små och medelstora företag och andra personer inom näringsliv och förvaltning som arbetar med företags internationalisering. Författarna är verksamma som lärare och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk (1998)

I juni 1998 släpptes boken Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk skriven av Susanne Hertz, Lars-Gunnar Mattsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 240 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk på Studentapan och spara pengar.

Referera till Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk (Upplaga 1)

Harvard

Hertz, S. & Mattsson, L.-G. (1998). Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Hertz, Susanne & Mattsson, Lars-Gunnar, Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk, 1 uppl. (Liber, 1998).

APA

Hertz, S., & Mattsson, L.-G. (1998). Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Hertz S, Mattsson LG. Mindre företag blir internationella - Marknadsföring i nätverk. 1:a uppl. Liber; 1998.