Motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer : en interventionsstudie i skolår 1-3; Ingegerd Ericsson; 2003

Motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer : en interventionsstudie i skolår 1-3 Upplaga 6

av Ingegerd Ericsson
Studien i denna bok visar att ökad fysisk aktivitet och motorisk träning i skolan har positiva effekter för barns motoriska utveckling samt för skolprestationer i svenska och matematik. Undersökningen är en delstudie i Bunkefloprojektet - en hälsofrämjande livsstil. Motorikobservationer med MUGI observationsschema genomförs varje år och elever som observeras ha motoriska brister erbjuds extra MUGI-träning ytterligare en lektion per vecka.
Boken ger ökad kunskap om relationer mellan motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer i svenska och matematik. Resultaten visar tydliga positiva effekter av daglig idrottsundervisning och anpassad motorikträning i skolan jämfört med en kontrollgrupp.

Språket är svenska med en sammanfattning på engelska (12 sidor). För mer information se Mugis hemsida.
Studien i denna bok visar att ökad fysisk aktivitet och motorisk träning i skolan har positiva effekter för barns motoriska utveckling samt för skolprestationer i svenska och matematik. Undersökningen är en delstudie i Bunkefloprojektet - en hälsofrämjande livsstil. Motorikobservationer med MUGI observationsschema genomförs varje år och elever som observeras ha motoriska brister erbjuds extra MUGI-träning ytterligare en lektion per vecka.
Boken ger ökad kunskap om relationer mellan motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer i svenska och matematik. Resultaten visar tydliga positiva effekter av daglig idrottsundervisning och anpassad motorikträning i skolan jämfört med en kontrollgrupp.

Språket är svenska med en sammanfattning på engelska (12 sidor). För mer information se Mugis hemsida.
Upplaga: 6e upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789185042036
Förlag: Lärarutbildningen, Högsk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 238 st
Studien i denna bok visar att ökad fysisk aktivitet och motorisk träning i skolan har positiva effekter för barns motoriska utveckling samt för skolprestationer i svenska och matematik. Undersökningen är en delstudie i Bunkefloprojektet - en hälsofrämjande livsstil. Motorikobservationer med MUGI observationsschema genomförs varje år och elever som observeras ha motoriska brister erbjuds extra MUGI-träning ytterligare en lektion per vecka.
Boken ger ökad kunskap om relationer mellan motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer i svenska och matematik. Resultaten visar tydliga positiva effekter av daglig idrottsundervisning och anpassad motorikträning i skolan jämfört med en kontrollgrupp.

Språket är svenska med en sammanfattning på engelska (12 sidor). För mer information se Mugis hemsida.
Studien i denna bok visar att ökad fysisk aktivitet och motorisk träning i skolan har positiva effekter för barns motoriska utveckling samt för skolprestationer i svenska och matematik. Undersökningen är en delstudie i Bunkefloprojektet - en hälsofrämjande livsstil. Motorikobservationer med MUGI observationsschema genomförs varje år och elever som observeras ha motoriska brister erbjuds extra MUGI-träning ytterligare en lektion per vecka.
Boken ger ökad kunskap om relationer mellan motorik, koncentrationsförmåga och skolprestationer i svenska och matematik. Resultaten visar tydliga positiva effekter av daglig idrottsundervisning och anpassad motorikträning i skolan jämfört med en kontrollgrupp.

Språket är svenska med en sammanfattning på engelska (12 sidor). För mer information se Mugis hemsida.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)