Nätverk i näringslivet; Jan Glete; 1994
3 säljare

Nätverk i näringslivet Upplaga 1

av Jan Glete
Vid 1900-talets början låg de svenska industriföretagen på utvecklingens framkant. I dag domineras vår industri av äldre företag i mogna branscher, även om flertalet av dem är dynamiska och internationellt konkurrenskraftiga. Problemet är att så få nya företag bildas i tillväxtbranscher. Vad beror detta på? Hur skapar man ett nytt mönster för industriell tillväxt? Författaren söker förklaringarna bl.a. hos ägargrupper och banker som framgångsrikt kanaliserat svenskarnas företagarambitioner till etablerade strukturer. För att skapa företag kring nya idéer krävs nya sociala nätverk med potentiella företagare och professionella aktieplacerare. De som sparar i aktier måste kräva långsiktig värdetillväxt. Jan Glete är docent i historia vid Stockholms universitet.
Vid 1900-talets början låg de svenska industriföretagen på utvecklingens framkant. I dag domineras vår industri av äldre företag i mogna branscher, även om flertalet av dem är dynamiska och internationellt konkurrenskraftiga. Problemet är att så få nya företag bildas i tillväxtbranscher. Vad beror detta på? Hur skapar man ett nytt mönster för industriell tillväxt? Författaren söker förklaringarna bl.a. hos ägargrupper och banker som framgångsrikt kanaliserat svenskarnas företagarambitioner till etablerade strukturer. För att skapa företag kring nya idéer krävs nya sociala nätverk med potentiella företagare och professionella aktieplacerare. De som sparar i aktier måste kräva långsiktig värdetillväxt. Jan Glete är docent i historia vid Stockholms universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1994
ISBN: 9789171505057
Förlag: SNS Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 374 st
Vid 1900-talets början låg de svenska industriföretagen på utvecklingens framkant. I dag domineras vår industri av äldre företag i mogna branscher, även om flertalet av dem är dynamiska och internationellt konkurrenskraftiga. Problemet är att så få nya företag bildas i tillväxtbranscher. Vad beror detta på? Hur skapar man ett nytt mönster för industriell tillväxt? Författaren söker förklaringarna bl.a. hos ägargrupper och banker som framgångsrikt kanaliserat svenskarnas företagarambitioner till etablerade strukturer. För att skapa företag kring nya idéer krävs nya sociala nätverk med potentiella företagare och professionella aktieplacerare. De som sparar i aktier måste kräva långsiktig värdetillväxt. Jan Glete är docent i historia vid Stockholms universitet.
Vid 1900-talets början låg de svenska industriföretagen på utvecklingens framkant. I dag domineras vår industri av äldre företag i mogna branscher, även om flertalet av dem är dynamiska och internationellt konkurrenskraftiga. Problemet är att så få nya företag bildas i tillväxtbranscher. Vad beror detta på? Hur skapar man ett nytt mönster för industriell tillväxt? Författaren söker förklaringarna bl.a. hos ägargrupper och banker som framgångsrikt kanaliserat svenskarnas företagarambitioner till etablerade strukturer. För att skapa företag kring nya idéer krävs nya sociala nätverk med potentiella företagare och professionella aktieplacerare. De som sparar i aktier måste kräva långsiktig värdetillväxt. Jan Glete är docent i historia vid Stockholms universitet.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar