Netnografi; Robert V. Kozinets; 2011
1 säljare

Netnografi Upplaga 1

av Robert V. Kozinets
I dag använder en miljard människor nätgemenskaper och sociala medier som nyhetsgrupper, bloggar, diskussionsforum, sociala nätverkssajter, communityn för utbyte av musik, videor eller foton och virtuella världar. Därmed har internet blivit ett ovärderligt forskningsfält. Denna spännande bok är den första som utforskar disciplinen nätetnografi, netnografi – en metod som utformats för att studera den sociala väven i onlinekulturer och nätgemenskaper. För första gången ges tydliga riktlinjer för tillförlitlig och etisk forskning online, med en detaljerad vägledning steg för steg som introducerar, förklarar och illustrerar metoden för studenter och forskare. Författaren ger också en överblick över den senaste forskningen om onlinekulturer och nätgemenskaper, med fokus på de metoder som använts för att studera dem. Tillvägagångssätten i forskningen förklaras genomgående med exempel, däribland från den senaste utvecklingen inom bloggar, mikrobloggar (Twitter), sociala nätverk, poddsändningar, virtuella världar med mera. Denna bok är viktig och relevant för forskare och studenter inom samhällsvetenskaper som socialantropologi, sociologi, konsumentforskning, marknadsforskning, organisationsteori, kulturvetenskap och forskning om medier.
I dag använder en miljard människor nätgemenskaper och sociala medier som nyhetsgrupper, bloggar, diskussionsforum, sociala nätverkssajter, communityn för utbyte av musik, videor eller foton och virtuella världar. Därmed har internet blivit ett ovärderligt forskningsfält. Denna spännande bok är den första som utforskar disciplinen nätetnografi, netnografi – en metod som utformats för att studera den sociala väven i onlinekulturer och nätgemenskaper. För första gången ges tydliga riktlinjer för tillförlitlig och etisk forskning online, med en detaljerad vägledning steg för steg som introducerar, förklarar och illustrerar metoden för studenter och forskare. Författaren ger också en överblick över den senaste forskningen om onlinekulturer och nätgemenskaper, med fokus på de metoder som använts för att studera dem. Tillvägagångssätten i forskningen förklaras genomgående med exempel, däribland från den senaste utvecklingen inom bloggar, mikrobloggar (Twitter), sociala nätverk, poddsändningar, virtuella världar med mera. Denna bok är viktig och relevant för forskare och studenter inom samhällsvetenskaper som socialantropologi, sociologi, konsumentforskning, marknadsforskning, organisationsteori, kulturvetenskap och forskning om medier.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144070148
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 294 st
I dag använder en miljard människor nätgemenskaper och sociala medier som nyhetsgrupper, bloggar, diskussionsforum, sociala nätverkssajter, communityn för utbyte av musik, videor eller foton och virtuella världar. Därmed har internet blivit ett ovärderligt forskningsfält. Denna spännande bok är den första som utforskar disciplinen nätetnografi, netnografi – en metod som utformats för att studera den sociala väven i onlinekulturer och nätgemenskaper. För första gången ges tydliga riktlinjer för tillförlitlig och etisk forskning online, med en detaljerad vägledning steg för steg som introducerar, förklarar och illustrerar metoden för studenter och forskare. Författaren ger också en överblick över den senaste forskningen om onlinekulturer och nätgemenskaper, med fokus på de metoder som använts för att studera dem. Tillvägagångssätten i forskningen förklaras genomgående med exempel, däribland från den senaste utvecklingen inom bloggar, mikrobloggar (Twitter), sociala nätverk, poddsändningar, virtuella världar med mera. Denna bok är viktig och relevant för forskare och studenter inom samhällsvetenskaper som socialantropologi, sociologi, konsumentforskning, marknadsforskning, organisationsteori, kulturvetenskap och forskning om medier.
I dag använder en miljard människor nätgemenskaper och sociala medier som nyhetsgrupper, bloggar, diskussionsforum, sociala nätverkssajter, communityn för utbyte av musik, videor eller foton och virtuella världar. Därmed har internet blivit ett ovärderligt forskningsfält. Denna spännande bok är den första som utforskar disciplinen nätetnografi, netnografi – en metod som utformats för att studera den sociala väven i onlinekulturer och nätgemenskaper. För första gången ges tydliga riktlinjer för tillförlitlig och etisk forskning online, med en detaljerad vägledning steg för steg som introducerar, förklarar och illustrerar metoden för studenter och forskare. Författaren ger också en överblick över den senaste forskningen om onlinekulturer och nätgemenskaper, med fokus på de metoder som använts för att studera dem. Tillvägagångssätten i forskningen förklaras genomgående med exempel, däribland från den senaste utvecklingen inom bloggar, mikrobloggar (Twitter), sociala nätverk, poddsändningar, virtuella världar med mera. Denna bok är viktig och relevant för forskare och studenter inom samhällsvetenskaper som socialantropologi, sociologi, konsumentforskning, marknadsforskning, organisationsteori, kulturvetenskap och forskning om medier.
Begagnad bok
315 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
315 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar