Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist; Martin Schori; 2016
spara 67%
5+ säljare

Online only : allt du behöver veta för att bli morgondagens journalist Upplaga 1

av Martin Schori
Traditionellt sett har journalistik alltid varit en produkt som levererats från journalist till läsare. Så är det inte längre. Numera är det snarare en process och en ständigt pågående dialog. Trots det har webbjournalistiken ändå alltid tagit sitt avstamp i printjournalistiken och levt på dess villkor. Fram tills nu. Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar. Den riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister som har liten eller ingen relation till en pappersprodukt och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Genom många intervjuer med så väl branschproffs som digitala stjärnor, exempel från både Sverige och utomlands, tips och konkreta råd ger Martin Schori läsaren oumbärlig hjälp på vägen. I boken får man till exempel svar på frågor som: Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken tar även upp vilka kunskaper som krävs för att bli en framgångsrik journalist i en helt ny värld och hur du ska göra för att specialisera sig i en tid då alla kan lite om allt. Även större och allt viktigare frågor som etik och källkritik inom media och journalistik avhandlas. Målgruppen är journaliststudenter och arbetande journalister, men också alla som är intresserade av journalistik och medier. Och kanske till och med vår demokrati. Martin Schori är idag nyhetschef på Kit.se och sitter i Publicistklubbens styrelse. Han arbetade tidigare på Aftonbladet och var en av de ansvariga för den uppmärksammade Aftonbladet-rapporten, som fokuserade på tidningens framtid i en allt mer digital värld.
Traditionellt sett har journalistik alltid varit en produkt som levererats från journalist till läsare. Så är det inte längre. Numera är det snarare en process och en ständigt pågående dialog. Trots det har webbjournalistiken ändå alltid tagit sitt avstamp i printjournalistiken och levt på dess villkor. Fram tills nu. Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar. Den riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister som har liten eller ingen relation till en pappersprodukt och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Genom många intervjuer med så väl branschproffs som digitala stjärnor, exempel från både Sverige och utomlands, tips och konkreta råd ger Martin Schori läsaren oumbärlig hjälp på vägen. I boken får man till exempel svar på frågor som: Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken tar även upp vilka kunskaper som krävs för att bli en framgångsrik journalist i en helt ny värld och hur du ska göra för att specialisera sig i en tid då alla kan lite om allt. Även större och allt viktigare frågor som etik och källkritik inom media och journalistik avhandlas. Målgruppen är journaliststudenter och arbetande journalister, men också alla som är intresserade av journalistik och medier. Och kanske till och med vår demokrati. Martin Schori är idag nyhetschef på Kit.se och sitter i Publicistklubbens styrelse. Han arbetade tidigare på Aftonbladet och var en av de ansvariga för den uppmärksammade Aftonbladet-rapporten, som fokuserade på tidningens framtid i en allt mer digital värld.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789173317641
Förlag: Carlsson
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 271 st
Traditionellt sett har journalistik alltid varit en produkt som levererats från journalist till läsare. Så är det inte längre. Numera är det snarare en process och en ständigt pågående dialog. Trots det har webbjournalistiken ändå alltid tagit sitt avstamp i printjournalistiken och levt på dess villkor. Fram tills nu. Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar. Den riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister som har liten eller ingen relation till en pappersprodukt och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Genom många intervjuer med så väl branschproffs som digitala stjärnor, exempel från både Sverige och utomlands, tips och konkreta råd ger Martin Schori läsaren oumbärlig hjälp på vägen. I boken får man till exempel svar på frågor som: Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken tar även upp vilka kunskaper som krävs för att bli en framgångsrik journalist i en helt ny värld och hur du ska göra för att specialisera sig i en tid då alla kan lite om allt. Även större och allt viktigare frågor som etik och källkritik inom media och journalistik avhandlas. Målgruppen är journaliststudenter och arbetande journalister, men också alla som är intresserade av journalistik och medier. Och kanske till och med vår demokrati. Martin Schori är idag nyhetschef på Kit.se och sitter i Publicistklubbens styrelse. Han arbetade tidigare på Aftonbladet och var en av de ansvariga för den uppmärksammade Aftonbladet-rapporten, som fokuserade på tidningens framtid i en allt mer digital värld.
Traditionellt sett har journalistik alltid varit en produkt som levererats från journalist till läsare. Så är det inte längre. Numera är det snarare en process och en ständigt pågående dialog. Trots det har webbjournalistiken ändå alltid tagit sitt avstamp i printjournalistiken och levt på dess villkor. Fram tills nu. Boken handlar om den nya medielogiken, där arbetet inte längre tar slut med att artikeln är skriven utan snarare börjar. Den riktar sig både mot den nya generationen digitala journalister som har liten eller ingen relation till en pappersprodukt och till redan aktiva journalister som själva kommer från pappersvärlden. Genom många intervjuer med så väl branschproffs som digitala stjärnor, exempel från både Sverige och utomlands, tips och konkreta råd ger Martin Schori läsaren oumbärlig hjälp på vägen. I boken får man till exempel svar på frågor som: Hur hittar du nyheterna i en helt digital värld? Hur presenterar du dem? Och hur sprider du dem och bygger en publik? Boken tar även upp vilka kunskaper som krävs för att bli en framgångsrik journalist i en helt ny värld och hur du ska göra för att specialisera sig i en tid då alla kan lite om allt. Även större och allt viktigare frågor som etik och källkritik inom media och journalistik avhandlas. Målgruppen är journaliststudenter och arbetande journalister, men också alla som är intresserade av journalistik och medier. Och kanske till och med vår demokrati. Martin Schori är idag nyhetschef på Kit.se och sitter i Publicistklubbens styrelse. Han arbetade tidigare på Aftonbladet och var en av de ansvariga för den uppmärksammade Aftonbladet-rapporten, som fokuserade på tidningens framtid i en allt mer digital värld.
Begagnad bok
129 kr381 krSpara 252 kr (67%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr381 krSpara 252 kr (67%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar