Oreklam:; Per Öhlin; 2021

Oreklam: Upplaga 1

av Per Öhlin
Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker:

För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation.

Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett.

Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare.

Reklam som tillhör undantagen.

Oreklam.

Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic.
Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker:

För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation.

Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett.

Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare.

Reklam som tillhör undantagen.

Oreklam.

Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789151979618
Förlag: The brainy bug
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker:

För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation.

Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett.

Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare.

Reklam som tillhör undantagen.

Oreklam.

Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic.
Visste du att 90% av all reklam som görs knappt betalar sig? Istället för att dra in pengar kostar den pengar. Istället för att alstra energi suger den energi. Det beror främst på tre saker:

För dålig kunskap om hur reklam fungerar. Oklara strategier. Kraftlös kommunikation.

Den här boken tar ett samlat grepp om de två första eftersom de sätter ramarna för den tredje. Boken riktar sig till dig som dagligen fattar beslut om reklam – som strateg, kreatör, beställare eller konsult. Och är tänkt till dig som vill veta exakt vad du gör och varför du gör det. Så du slipper spela roulette med reklaminvesteringarna och se ut som en idiot när saker går snett.

Innehållet bygger på forskning och rön om vad som ligger till grund för reklam som får saker att hända. Reklam som är relevant, emotionell, tydlig och minnesvärd. Reklam som är säkrare och därmed lönsammare.

Reklam som tillhör undantagen.

Oreklam.

Författaren, Per Robert Öhlin, är varumärkesutvecklare och kreatör med snart fyrtio års erfarenhet från reklambranschen. Han har tidigare skrivit en handfull fackböcker i ämnet, bland annat Fuck logic.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)