Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential; Anders Parment; 2006
Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential; Anders Parment; 2006

Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potentialUpplaga 1

av Anders Parment

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789147086108
  • Sidor: 192 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Vad karaktäriserar premium-, volym- och budgetvarumärken? Vad är styrkorna och svagheterna? Vad händer om ett varumärke ligger mellan två kategorier? Kan man utveckla det att gå från en kategori till en annan? Hur marknadsför man dem? De här och många andra frågor besvaras i boken. Läs mer Boken tar sin utgångspunkt i varumärkets profil och exklusivitet, och visar hur olika typer av varumärken kan bli starka med hjälp av olika metoder och strategier. Den visar att vägen är olika, beroende på organisationens förutsättningar. Ett antal områden – hur varumärket uppfattas idag, organisationens identitet och resursbas samt produktutbudet – analyseras för att avgöra potentialen i varumärket. För varje område visar boken faktorer som karakteriserar premium-, volym- och budgetmärken. Genomgående ges företagsexempel. Boken integrerar på ett lättillgängligt sätt kunskaper om grundläggande marknadsföringstänkande – såsom segmentering, kundbeteende och varumärkesstrategi. Om författarna Anders Parment är ek.dr i företagsekonomi vid Linköpings universitet, School of Management. Han är också verksam som konsult och föreläsare i näringslivet. Han har tidigare gett ut boken Distributionsstrategier på Liber.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential (2006)

I augusti 2006 släpptes boken Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential skriven av Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 192 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential på Studentapan och spara pengar.

Referera till Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential (Upplaga 1)

Harvard

Parment, A. (2006). Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Parment, Anders, Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential, 1 uppl. (Liber, 2006).

APA

Parment, A. (2006). Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Parment A. Premium-, volym- eller budgetmärke? - lär känna ditt varumärkes potential. 1:a uppl. Liber; 2006.