QFD; Anders Gustafsson; 1998
1 säljare

QFD Upplaga 1

av Anders Gustafsson
Quality Function Deployment (QFD), eller kundcentrerad planering, är en japansk metod som syftar till att fokusera på och prioritera de aspekter som kunden upplever som viktiga. QFD kan således ses både som ett verktyg som implementerar resultat från kundtillfredsställelsemätningar och som ett verktyg för kundanpassade innova-tioner. Metoden bygger på att omvandla subjektiv information till objektiva resultat som ett företag kan arbeta efter. Bland de mer konkreta vinsterna med QFD hör att företagen upplever sig ta bättre beslut, samarbeta bättre samt ha bättre innovativ förmåga och därmed komma fram till bättre konstruktioner.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Quality Function Deployment (QFD), eller kundcentrerad planering, är en japansk metod som syftar till att fokusera på och prioritera de aspekter som kunden upplever som viktiga. QFD kan således ses både som ett verktyg som implementerar resultat från kundtillfredsställelsemätningar och som ett verktyg för kundanpassade innova-tioner. Metoden bygger på att omvandla subjektiv information till objektiva resultat som ett företag kan arbeta efter. Bland de mer konkreta vinsterna med QFD hör att företagen upplever sig ta bättre beslut, samarbeta bättre samt ha bättre innovativ förmåga och därmed komma fram till bättre konstruktioner.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144008202
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 171 st
Quality Function Deployment (QFD), eller kundcentrerad planering, är en japansk metod som syftar till att fokusera på och prioritera de aspekter som kunden upplever som viktiga. QFD kan således ses både som ett verktyg som implementerar resultat från kundtillfredsställelsemätningar och som ett verktyg för kundanpassade innova-tioner. Metoden bygger på att omvandla subjektiv information till objektiva resultat som ett företag kan arbeta efter. Bland de mer konkreta vinsterna med QFD hör att företagen upplever sig ta bättre beslut, samarbeta bättre samt ha bättre innovativ förmåga och därmed komma fram till bättre konstruktioner.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Quality Function Deployment (QFD), eller kundcentrerad planering, är en japansk metod som syftar till att fokusera på och prioritera de aspekter som kunden upplever som viktiga. QFD kan således ses både som ett verktyg som implementerar resultat från kundtillfredsställelsemätningar och som ett verktyg för kundanpassade innova-tioner. Metoden bygger på att omvandla subjektiv information till objektiva resultat som ett företag kan arbeta efter. Bland de mer konkreta vinsterna med QFD hör att företagen upplever sig ta bättre beslut, samarbeta bättre samt ha bättre innovativ förmåga och därmed komma fram till bättre konstruktioner.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar