Reflexer, inlärning och beteende : ett fönster in i barnets huvud; Sally Goddard; 2004

Reflexer, inlärning och beteende : ett fönster in i barnets huvud Upplaga 2

av Sally Goddard
För mer än tjugo år sedan fastslog A. E. Tansley att alltför länge har lärare koncentrerat sig på barnets psykologiska problem eller på den socio-ekonomiska miljön i stället för att ställa sig frågan: Har barnet den utrustning som behövs för att klara de uppställda undervisningsmålen med de undervisningsmetoder som det påtvingas?Det var denna fråga som först ledde Peter Blythe, skaparen av The Institute of Neuro-Physiological Psychology, till efterforskning av en fysisk grundorsak till inlärnings- och beteendeproblem. Han fann att upptäckt och analys av primitiva och posturala reflexer kan användas som ett värdefullt verktyg för läkare, psykologer, lärare och föräldrar för att ta reda på varför ett barn inte presterar på en åldersadekvat nivå.Denna forskning påverkar inte enbart hur dessa experter uppfattar varje barn utan hjälper dem att bestämma vilka åtgärder som kommer att vara mest effektiva.Sally Goddard, chef, forskare och terapeut vid Institutet har lärt många skoldistrikt att ta vara på denna kunskap i klassrummet. Institutets arbetssätt har backats upp av årtionden av neurologisk forskning, som visat att hjärnan verkligen är plastisk. Lärare i Sverige, Tyskland, Australien och USA tillämpar Goddards kunskaper. De finner att när barn har en grundutrustning som är väsentlig för inlärning, blir inlärningsmetoder mer effektiva och barnen blommar ut. Släpar ett barn ändå efter, lär de sig ställa frågan "Varför?" och kan hjälpa barnet att lyckas.
För mer än tjugo år sedan fastslog A. E. Tansley att alltför länge har lärare koncentrerat sig på barnets psykologiska problem eller på den socio-ekonomiska miljön i stället för att ställa sig frågan: Har barnet den utrustning som behövs för att klara de uppställda undervisningsmålen med de undervisningsmetoder som det påtvingas?Det var denna fråga som först ledde Peter Blythe, skaparen av The Institute of Neuro-Physiological Psychology, till efterforskning av en fysisk grundorsak till inlärnings- och beteendeproblem. Han fann att upptäckt och analys av primitiva och posturala reflexer kan användas som ett värdefullt verktyg för läkare, psykologer, lärare och föräldrar för att ta reda på varför ett barn inte presterar på en åldersadekvat nivå.Denna forskning påverkar inte enbart hur dessa experter uppfattar varje barn utan hjälper dem att bestämma vilka åtgärder som kommer att vara mest effektiva.Sally Goddard, chef, forskare och terapeut vid Institutet har lärt många skoldistrikt att ta vara på denna kunskap i klassrummet. Institutets arbetssätt har backats upp av årtionden av neurologisk forskning, som visat att hjärnan verkligen är plastisk. Lärare i Sverige, Tyskland, Australien och USA tillämpar Goddards kunskaper. De finner att när barn har en grundutrustning som är väsentlig för inlärning, blir inlärningsmetoder mer effektiva och barnen blommar ut. Släpar ett barn ändå efter, lär de sig ställa frågan "Varför?" och kan hjälpa barnet att lyckas.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789197306133
Förlag: Cupiditas discendi
Språk: Svenska
Sidor: 376 st
För mer än tjugo år sedan fastslog A. E. Tansley att alltför länge har lärare koncentrerat sig på barnets psykologiska problem eller på den socio-ekonomiska miljön i stället för att ställa sig frågan: Har barnet den utrustning som behövs för att klara de uppställda undervisningsmålen med de undervisningsmetoder som det påtvingas?Det var denna fråga som först ledde Peter Blythe, skaparen av The Institute of Neuro-Physiological Psychology, till efterforskning av en fysisk grundorsak till inlärnings- och beteendeproblem. Han fann att upptäckt och analys av primitiva och posturala reflexer kan användas som ett värdefullt verktyg för läkare, psykologer, lärare och föräldrar för att ta reda på varför ett barn inte presterar på en åldersadekvat nivå.Denna forskning påverkar inte enbart hur dessa experter uppfattar varje barn utan hjälper dem att bestämma vilka åtgärder som kommer att vara mest effektiva.Sally Goddard, chef, forskare och terapeut vid Institutet har lärt många skoldistrikt att ta vara på denna kunskap i klassrummet. Institutets arbetssätt har backats upp av årtionden av neurologisk forskning, som visat att hjärnan verkligen är plastisk. Lärare i Sverige, Tyskland, Australien och USA tillämpar Goddards kunskaper. De finner att när barn har en grundutrustning som är väsentlig för inlärning, blir inlärningsmetoder mer effektiva och barnen blommar ut. Släpar ett barn ändå efter, lär de sig ställa frågan "Varför?" och kan hjälpa barnet att lyckas.
För mer än tjugo år sedan fastslog A. E. Tansley att alltför länge har lärare koncentrerat sig på barnets psykologiska problem eller på den socio-ekonomiska miljön i stället för att ställa sig frågan: Har barnet den utrustning som behövs för att klara de uppställda undervisningsmålen med de undervisningsmetoder som det påtvingas?Det var denna fråga som först ledde Peter Blythe, skaparen av The Institute of Neuro-Physiological Psychology, till efterforskning av en fysisk grundorsak till inlärnings- och beteendeproblem. Han fann att upptäckt och analys av primitiva och posturala reflexer kan användas som ett värdefullt verktyg för läkare, psykologer, lärare och föräldrar för att ta reda på varför ett barn inte presterar på en åldersadekvat nivå.Denna forskning påverkar inte enbart hur dessa experter uppfattar varje barn utan hjälper dem att bestämma vilka åtgärder som kommer att vara mest effektiva.Sally Goddard, chef, forskare och terapeut vid Institutet har lärt många skoldistrikt att ta vara på denna kunskap i klassrummet. Institutets arbetssätt har backats upp av årtionden av neurologisk forskning, som visat att hjärnan verkligen är plastisk. Lärare i Sverige, Tyskland, Australien och USA tillämpar Goddards kunskaper. De finner att när barn har en grundutrustning som är väsentlig för inlärning, blir inlärningsmetoder mer effektiva och barnen blommar ut. Släpar ett barn ändå efter, lär de sig ställa frågan "Varför?" och kan hjälpa barnet att lyckas.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)