Religionsdidaktik : mångfald, livsfrågor och etik i skolan; Malin Löfstedt, Jenny Berglund, Olof Franck, Sven Hartman, Bodil Liljefors Persson, Christina Osbeck, Lena Roos, Mikael Stenmark, Jonas Svensson, Johan Wickström; 2011
spara 28%
5+ säljare

Religionsdidaktik : mångfald, livsfrågor och etik i skolan Upplaga 1

av Malin Löfstedt, Jenny Berglund, Olof Franck, Sven Hartman, Bodil Liljefors Persson
m.fl.
Religionskunskapen i skolan ska behandla de stora världsreligionerna, sekulära livsåskådningar, livsfrågor och etik. Det är ett brett fält som skapar många möjligheter och utmaningar för religionslärare. Religionsdidaktik handlar ytterst om de val vi lärare gör i samband med vår religionsundervisning: Vem/vilka är det jag undervisar? Vad ska jag ta upp och varför just detta stoff? Hur ska jag göra för att undervisningen ska bli så bra som möjligt? Denna antologi tar upp religionsdidaktiska frågor ur olika perspektiv. Här diskuteras teman som religion och kön, tro och vetande, fundamentalism, livsfrågor och etik tillsammans med mer tydligt metodiska frågor som hur man som religionslärare kan hantera studiebesök och rollspel. Bokens syfte är att stimulera till reflektion över religion och undervisning. Den syftar också till att inspirera till nya val och metoder som kan göra undervisningen roligare och bättre både för lärare och elever. Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare i religionskunskap men också till andra yrkesgrupper med intresse för religionsundervisning.
Religionskunskapen i skolan ska behandla de stora världsreligionerna, sekulära livsåskådningar, livsfrågor och etik. Det är ett brett fält som skapar många möjligheter och utmaningar för religionslärare. Religionsdidaktik handlar ytterst om de val vi lärare gör i samband med vår religionsundervisning: Vem/vilka är det jag undervisar? Vad ska jag ta upp och varför just detta stoff? Hur ska jag göra för att undervisningen ska bli så bra som möjligt? Denna antologi tar upp religionsdidaktiska frågor ur olika perspektiv. Här diskuteras teman som religion och kön, tro och vetande, fundamentalism, livsfrågor och etik tillsammans med mer tydligt metodiska frågor som hur man som religionslärare kan hantera studiebesök och rollspel. Bokens syfte är att stimulera till reflektion över religion och undervisning. Den syftar också till att inspirera till nya val och metoder som kan göra undervisningen roligare och bättre både för lärare och elever. Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare i religionskunskap men också till andra yrkesgrupper med intresse för religionsundervisning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144057859
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 219 st
Religionskunskapen i skolan ska behandla de stora världsreligionerna, sekulära livsåskådningar, livsfrågor och etik. Det är ett brett fält som skapar många möjligheter och utmaningar för religionslärare. Religionsdidaktik handlar ytterst om de val vi lärare gör i samband med vår religionsundervisning: Vem/vilka är det jag undervisar? Vad ska jag ta upp och varför just detta stoff? Hur ska jag göra för att undervisningen ska bli så bra som möjligt? Denna antologi tar upp religionsdidaktiska frågor ur olika perspektiv. Här diskuteras teman som religion och kön, tro och vetande, fundamentalism, livsfrågor och etik tillsammans med mer tydligt metodiska frågor som hur man som religionslärare kan hantera studiebesök och rollspel. Bokens syfte är att stimulera till reflektion över religion och undervisning. Den syftar också till att inspirera till nya val och metoder som kan göra undervisningen roligare och bättre både för lärare och elever. Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare i religionskunskap men också till andra yrkesgrupper med intresse för religionsundervisning.
Religionskunskapen i skolan ska behandla de stora världsreligionerna, sekulära livsåskådningar, livsfrågor och etik. Det är ett brett fält som skapar många möjligheter och utmaningar för religionslärare. Religionsdidaktik handlar ytterst om de val vi lärare gör i samband med vår religionsundervisning: Vem/vilka är det jag undervisar? Vad ska jag ta upp och varför just detta stoff? Hur ska jag göra för att undervisningen ska bli så bra som möjligt? Denna antologi tar upp religionsdidaktiska frågor ur olika perspektiv. Här diskuteras teman som religion och kön, tro och vetande, fundamentalism, livsfrågor och etik tillsammans med mer tydligt metodiska frågor som hur man som religionslärare kan hantera studiebesök och rollspel. Bokens syfte är att stimulera till reflektion över religion och undervisning. Den syftar också till att inspirera till nya val och metoder som kan göra undervisningen roligare och bättre både för lärare och elever. Boken vänder sig i första hand till blivande och verksamma lärare i religionskunskap men också till andra yrkesgrupper med intresse för religionsundervisning.
Begagnad bok
239 kr328 krSpara 89 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
239 kr328 krSpara 89 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar