Richard Bergh : ett konstnärskall; Prins Eugens Waldemarsudde, Ulf Linde, Richard Bergh, Maria Görts, Leif Nylén, Birgitta Rapp, Tomas Björk, Hans Henrik Brummer; 2002

Richard Bergh : ett konstnärskall Upplaga 1

av Prins Eugens Waldemarsudde, Ulf Linde, Richard Bergh, Maria Görts, Leif Nylén
m.fl.
"I sin konstnärsgeneration intog Richard Bergh en särställning. Även om han skulle sluta sitt liv som överintendent På Nationalmuseum hade han valt en social roll utan institutionella bindningar. Men han var mer än en "fri" konstnär hänvisad till konstmarknadens yttre villkor. I centrum för hans livsgärning stod ett samhällsengagemang vars ledmotiv utgjordes av föreställningen om konstnärskallet som en kraftkälla av genomgripande betydelse." Ur förordet av Hans Henrik Brummer
"I sin konstnärsgeneration intog Richard Bergh en särställning. Även om han skulle sluta sitt liv som överintendent På Nationalmuseum hade han valt en social roll utan institutionella bindningar. Men han var mer än en "fri" konstnär hänvisad till konstmarknadens yttre villkor. I centrum för hans livsgärning stod ett samhällsengagemang vars ledmotiv utgjordes av föreställningen om konstnärskallet som en kraftkälla av genomgripande betydelse." Ur förordet av Hans Henrik Brummer
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789172034778
Förlag: Prins Eugens Waldemarsudde och Carlssons förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 174 st
"I sin konstnärsgeneration intog Richard Bergh en särställning. Även om han skulle sluta sitt liv som överintendent På Nationalmuseum hade han valt en social roll utan institutionella bindningar. Men han var mer än en "fri" konstnär hänvisad till konstmarknadens yttre villkor. I centrum för hans livsgärning stod ett samhällsengagemang vars ledmotiv utgjordes av föreställningen om konstnärskallet som en kraftkälla av genomgripande betydelse." Ur förordet av Hans Henrik Brummer
"I sin konstnärsgeneration intog Richard Bergh en särställning. Även om han skulle sluta sitt liv som överintendent På Nationalmuseum hade han valt en social roll utan institutionella bindningar. Men han var mer än en "fri" konstnär hänvisad till konstmarknadens yttre villkor. I centrum för hans livsgärning stod ett samhällsengagemang vars ledmotiv utgjordes av föreställningen om konstnärskallet som en kraftkälla av genomgripande betydelse." Ur förordet av Hans Henrik Brummer
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)