Skolan i ett institutionsperspektiv; Gunnar Berg; 1999

Skolan i ett institutionsperspektiv Upplaga 1

av Gunnar Berg
I ljuset av skolans decentralisering och avreglering granskar denna bok olika skolkulturer, d.v.s. de i skolans vardag förekommande oskrivna och informella regelsystemen. Vidare studeras områden som skolans formella styrning, ledning och ledarskap. En viktig fråga i boken är om – och i så fall hur – den kommunala skolverksamheten påverkats av de senare årens decentralisering och avreglering inom skolans värld.

Boken vänder sig till skolledare, lärare, samhällsforskare, politiker och studerande vid högskolor och universitet, som har intresse för skolfrågor i en vidare mening. Boken är baserad på ett av Skolverket finansierat forskningsprojekt.
I ljuset av skolans decentralisering och avreglering granskar denna bok olika skolkulturer, d.v.s. de i skolans vardag förekommande oskrivna och informella regelsystemen. Vidare studeras områden som skolans formella styrning, ledning och ledarskap. En viktig fråga i boken är om – och i så fall hur – den kommunala skolverksamheten påverkats av de senare årens decentralisering och avreglering inom skolans värld.

Boken vänder sig till skolledare, lärare, samhällsforskare, politiker och studerande vid högskolor och universitet, som har intresse för skolfrågor i en vidare mening. Boken är baserad på ett av Skolverket finansierat forskningsprojekt.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144040028
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 320 st
I ljuset av skolans decentralisering och avreglering granskar denna bok olika skolkulturer, d.v.s. de i skolans vardag förekommande oskrivna och informella regelsystemen. Vidare studeras områden som skolans formella styrning, ledning och ledarskap. En viktig fråga i boken är om – och i så fall hur – den kommunala skolverksamheten påverkats av de senare årens decentralisering och avreglering inom skolans värld.

Boken vänder sig till skolledare, lärare, samhällsforskare, politiker och studerande vid högskolor och universitet, som har intresse för skolfrågor i en vidare mening. Boken är baserad på ett av Skolverket finansierat forskningsprojekt.
I ljuset av skolans decentralisering och avreglering granskar denna bok olika skolkulturer, d.v.s. de i skolans vardag förekommande oskrivna och informella regelsystemen. Vidare studeras områden som skolans formella styrning, ledning och ledarskap. En viktig fråga i boken är om – och i så fall hur – den kommunala skolverksamheten påverkats av de senare årens decentralisering och avreglering inom skolans värld.

Boken vänder sig till skolledare, lärare, samhällsforskare, politiker och studerande vid högskolor och universitet, som har intresse för skolfrågor i en vidare mening. Boken är baserad på ett av Skolverket finansierat forskningsprojekt.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)