Sport och medier; en introduktion; Peter Dahlén; 2008
1 säljare

Sport och medier; en introduktion Upplaga 12008

av Peter Dahlén
Sport genomsyrar i dag den kulturella offentligheten ochär en del av den globalanöjesmarknaden. Sportens stjärnorärstilikonermed djupa förankringar i modeindustrinsamtidigt som de tillhörsamhällets mest värderade personer. Inget av dettahadevaritmöjligt utan medier som press, radio, film, tv, videospel och Internet. Det är via de berättelser som formas i ochcirkulerarmellanolikamedier som framgångsrikaidrottare blir kändaför den storaallmänheten. Sport har med andra ord stor kulturell, social, ekonomiskochideologisk betydelseför dagens samhällsliv. Detta ochmycketannat behandlas i denna bok. Syftetär attge en introduktion till forskning och teorier om förhållandetmellan sport och medier. Med utgångspunkt i den historiskautvecklingen av medierad sport behandlas såväl mediesportens produktionsmässiga betingelser som dess publikmässiga aspekter ochtextmässigarepresentationer av exempelviskön, etnicitetochnationalism. I slutet av varje kapitel finns en utförlig litteraturlista för alla som söker underlag till egna studier på området.
Sport genomsyrar i dag den kulturella offentligheten ochär en del av den globalanöjesmarknaden. Sportens stjärnorärstilikonermed djupa förankringar i modeindustrinsamtidigt som de tillhörsamhällets mest värderade personer. Inget av dettahadevaritmöjligt utan medier som press, radio, film, tv, videospel och Internet. Det är via de berättelser som formas i ochcirkulerarmellanolikamedier som framgångsrikaidrottare blir kändaför den storaallmänheten. Sport har med andra ord stor kulturell, social, ekonomiskochideologisk betydelseför dagens samhällsliv. Detta ochmycketannat behandlas i denna bok. Syftetär attge en introduktion till forskning och teorier om förhållandetmellan sport och medier. Med utgångspunkt i den historiskautvecklingen av medierad sport behandlas såväl mediesportens produktionsmässiga betingelser som dess publikmässiga aspekter ochtextmässigarepresentationer av exempelviskön, etnicitetochnationalism. I slutet av varje kapitel finns en utförlig litteraturlista för alla som söker underlag till egna studier på området.
Upplaga: 12008e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9788271472542
Förlag: IJ-forlaget
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 628 st
Sport genomsyrar i dag den kulturella offentligheten ochär en del av den globalanöjesmarknaden. Sportens stjärnorärstilikonermed djupa förankringar i modeindustrinsamtidigt som de tillhörsamhällets mest värderade personer. Inget av dettahadevaritmöjligt utan medier som press, radio, film, tv, videospel och Internet. Det är via de berättelser som formas i ochcirkulerarmellanolikamedier som framgångsrikaidrottare blir kändaför den storaallmänheten. Sport har med andra ord stor kulturell, social, ekonomiskochideologisk betydelseför dagens samhällsliv. Detta ochmycketannat behandlas i denna bok. Syftetär attge en introduktion till forskning och teorier om förhållandetmellan sport och medier. Med utgångspunkt i den historiskautvecklingen av medierad sport behandlas såväl mediesportens produktionsmässiga betingelser som dess publikmässiga aspekter ochtextmässigarepresentationer av exempelviskön, etnicitetochnationalism. I slutet av varje kapitel finns en utförlig litteraturlista för alla som söker underlag till egna studier på området.
Sport genomsyrar i dag den kulturella offentligheten ochär en del av den globalanöjesmarknaden. Sportens stjärnorärstilikonermed djupa förankringar i modeindustrinsamtidigt som de tillhörsamhällets mest värderade personer. Inget av dettahadevaritmöjligt utan medier som press, radio, film, tv, videospel och Internet. Det är via de berättelser som formas i ochcirkulerarmellanolikamedier som framgångsrikaidrottare blir kändaför den storaallmänheten. Sport har med andra ord stor kulturell, social, ekonomiskochideologisk betydelseför dagens samhällsliv. Detta ochmycketannat behandlas i denna bok. Syftetär attge en introduktion till forskning och teorier om förhållandetmellan sport och medier. Med utgångspunkt i den historiskautvecklingen av medierad sport behandlas såväl mediesportens produktionsmässiga betingelser som dess publikmässiga aspekter ochtextmässigarepresentationer av exempelviskön, etnicitetochnationalism. I slutet av varje kapitel finns en utförlig litteraturlista för alla som söker underlag till egna studier på området.
Begagnad bok
359 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
359 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar