Tal och tanke; Ida Heiberg Solem, Bjørnar Alseth, Gunnar Nordberg; 2011
spara 38%
5+ säljare

Tal och tanke Upplaga 1

av Ida Heiberg Solem, Bjørnar Alseth, Gunnar Nordberg

Vilka matematiska kunskaper bör elever tillägna sig? Hur kan lärare förstärka och utveckla elevernas förståelse för matematik och deras förmåga i ämnet? Hur kan matematiklektioner bidra till framgångsrika inlärningsprocesser? I "Tal och tanke" diskuterar författarna matematikens roll, elevernas engagemang och pedagogiska metoder. De presenterar sätt som lärare kan använda för att inspirera, motivera, utmana och stödja elever under de första skolåren. Boken är övervägande praktisk men är även grundad i forskning och teorier om matematik, barns matematiska inlärning och pedagogik i matematik.

Innehållet bygger på beskrivningar, analyser och diskussioner baserade på verkliga klassrumssituationer, konkreta elevexempel och praktiska undervisningstillfällen. Författarna ger dessutom förslag på undervisningsaktiviteter och frågeställningar att behandla tillsammans med eleverna. Genom dess djupa teoretiska förankring och praktiska exempel, fungerar "Tal och tanke" som ett utmärkt stöd för lärarstudenter och yrkesverksamma lärare som önskar främja utvecklingen av elevernas matematikkunskaper och skapa positiva upplevelser kring matematikämnet.

Vilka matematiska kunskaper bör elever tillägna sig? Hur kan lärare förstärka och utveckla elevernas förståelse för matematik och deras förmåga i ämnet? Hur kan matematiklektioner bidra till framgångsrika inlärningsprocesser? I "Tal och tanke" diskuterar författarna matematikens roll, elevernas engagemang och pedagogiska metoder. De presenterar sätt som lärare kan använda för att inspirera, motivera, utmana och stödja elever under de första skolåren. Boken är övervägande praktisk men är även grundad i forskning och teorier om matematik, barns matematiska inlärning och pedagogik i matematik.

Innehållet bygger på beskrivningar, analyser och diskussioner baserade på verkliga klassrumssituationer, konkreta elevexempel och praktiska undervisningstillfällen. Författarna ger dessutom förslag på undervisningsaktiviteter och frågeställningar att behandla tillsammans med eleverna. Genom dess djupa teoretiska förankring och praktiska exempel, fungerar "Tal och tanke" som ett utmärkt stöd för lärarstudenter och yrkesverksamma lärare som önskar främja utvecklingen av elevernas matematikkunskaper och skapa positiva upplevelser kring matematikämnet.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144068466
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 392 st

Vilka matematiska kunskaper bör elever tillägna sig? Hur kan lärare förstärka och utveckla elevernas förståelse för matematik och deras förmåga i ämnet? Hur kan matematiklektioner bidra till framgångsrika inlärningsprocesser? I "Tal och tanke" diskuterar författarna matematikens roll, elevernas engagemang och pedagogiska metoder. De presenterar sätt som lärare kan använda för att inspirera, motivera, utmana och stödja elever under de första skolåren. Boken är övervägande praktisk men är även grundad i forskning och teorier om matematik, barns matematiska inlärning och pedagogik i matematik.

Innehållet bygger på beskrivningar, analyser och diskussioner baserade på verkliga klassrumssituationer, konkreta elevexempel och praktiska undervisningstillfällen. Författarna ger dessutom förslag på undervisningsaktiviteter och frågeställningar att behandla tillsammans med eleverna. Genom dess djupa teoretiska förankring och praktiska exempel, fungerar "Tal och tanke" som ett utmärkt stöd för lärarstudenter och yrkesverksamma lärare som önskar främja utvecklingen av elevernas matematikkunskaper och skapa positiva upplevelser kring matematikämnet.

Vilka matematiska kunskaper bör elever tillägna sig? Hur kan lärare förstärka och utveckla elevernas förståelse för matematik och deras förmåga i ämnet? Hur kan matematiklektioner bidra till framgångsrika inlärningsprocesser? I "Tal och tanke" diskuterar författarna matematikens roll, elevernas engagemang och pedagogiska metoder. De presenterar sätt som lärare kan använda för att inspirera, motivera, utmana och stödja elever under de första skolåren. Boken är övervägande praktisk men är även grundad i forskning och teorier om matematik, barns matematiska inlärning och pedagogik i matematik.

Innehållet bygger på beskrivningar, analyser och diskussioner baserade på verkliga klassrumssituationer, konkreta elevexempel och praktiska undervisningstillfällen. Författarna ger dessutom förslag på undervisningsaktiviteter och frågeställningar att behandla tillsammans med eleverna. Genom dess djupa teoretiska förankring och praktiska exempel, fungerar "Tal och tanke" som ett utmärkt stöd för lärarstudenter och yrkesverksamma lärare som önskar främja utvecklingen av elevernas matematikkunskaper och skapa positiva upplevelser kring matematikämnet.

Begagnad bok
339 kr539 krSpara 200 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
339 kr539 krSpara 200 kr (38%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar