Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp; Emma Dennisdotter, Emma Axenbrant; 2008
5+ säljare

Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp Upplaga 1

av Emma Dennisdotter, Emma Axenbrant
Med hjälp av Storytelling kan ett företag bli unikt, trots att dess produkter eller tjänster inte är det. Företaget använder sig då av en historia som är enkel att komma ihåg, som ger förståelse för företagets värderingar och som gärna låter sig återberättas. Och det till en kostnad som är bråkdelen av den för traditionell marknadsföring.

Läs mer
Att vara unik är ett av de främsta och viktigaste konkurrenshöjande medlen för ett företag. Alla kan inte berätta en historia, men alla vet vad en bra historia är. Kan företaget hitta en sådan historia i sig själv eller i företagets skapelse kan företaget på ett enkelt sätt urskilja och höja sig över sina konkurrenter. En historia är svår för andra att kopiera.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur företag idag använder sig av Storytelling. Men den ger också förslag på hur företag och organisationer som vill använda sig av metoden Storytelling kan gå till väga för att bygga upp en historia som engagerar och som kan spridas framgångsrikt.

Om författarna
Emma Dennisdotter, som är huvudförfattare till boken, är ekonom med inriktning på affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.
Emma Axenbrant är ekonom med inriktning på affärsutveckling och projektledning.
Med hjälp av Storytelling kan ett företag bli unikt, trots att dess produkter eller tjänster inte är det. Företaget använder sig då av en historia som är enkel att komma ihåg, som ger förståelse för företagets värderingar och som gärna låter sig återberättas. Och det till en kostnad som är bråkdelen av den för traditionell marknadsföring.

Läs mer
Att vara unik är ett av de främsta och viktigaste konkurrenshöjande medlen för ett företag. Alla kan inte berätta en historia, men alla vet vad en bra historia är. Kan företaget hitta en sådan historia i sig själv eller i företagets skapelse kan företaget på ett enkelt sätt urskilja och höja sig över sina konkurrenter. En historia är svår för andra att kopiera.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur företag idag använder sig av Storytelling. Men den ger också förslag på hur företag och organisationer som vill använda sig av metoden Storytelling kan gå till väga för att bygga upp en historia som engagerar och som kan spridas framgångsrikt.

Om författarna
Emma Dennisdotter, som är huvudförfattare till boken, är ekonom med inriktning på affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.
Emma Axenbrant är ekonom med inriktning på affärsutveckling och projektledning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147088843
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Med hjälp av Storytelling kan ett företag bli unikt, trots att dess produkter eller tjänster inte är det. Företaget använder sig då av en historia som är enkel att komma ihåg, som ger förståelse för företagets värderingar och som gärna låter sig återberättas. Och det till en kostnad som är bråkdelen av den för traditionell marknadsföring.

Läs mer
Att vara unik är ett av de främsta och viktigaste konkurrenshöjande medlen för ett företag. Alla kan inte berätta en historia, men alla vet vad en bra historia är. Kan företaget hitta en sådan historia i sig själv eller i företagets skapelse kan företaget på ett enkelt sätt urskilja och höja sig över sina konkurrenter. En historia är svår för andra att kopiera.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur företag idag använder sig av Storytelling. Men den ger också förslag på hur företag och organisationer som vill använda sig av metoden Storytelling kan gå till väga för att bygga upp en historia som engagerar och som kan spridas framgångsrikt.

Om författarna
Emma Dennisdotter, som är huvudförfattare till boken, är ekonom med inriktning på affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.
Emma Axenbrant är ekonom med inriktning på affärsutveckling och projektledning.
Med hjälp av Storytelling kan ett företag bli unikt, trots att dess produkter eller tjänster inte är det. Företaget använder sig då av en historia som är enkel att komma ihåg, som ger förståelse för företagets värderingar och som gärna låter sig återberättas. Och det till en kostnad som är bråkdelen av den för traditionell marknadsföring.

Läs mer
Att vara unik är ett av de främsta och viktigaste konkurrenshöjande medlen för ett företag. Alla kan inte berätta en historia, men alla vet vad en bra historia är. Kan företaget hitta en sådan historia i sig själv eller i företagets skapelse kan företaget på ett enkelt sätt urskilja och höja sig över sina konkurrenter. En historia är svår för andra att kopiera.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur företag idag använder sig av Storytelling. Men den ger också förslag på hur företag och organisationer som vill använda sig av metoden Storytelling kan gå till väga för att bygga upp en historia som engagerar och som kan spridas framgångsrikt.

Om författarna
Emma Dennisdotter, som är huvudförfattare till boken, är ekonom med inriktning på affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.
Emma Axenbrant är ekonom med inriktning på affärsutveckling och projektledning.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar